فرمانده سپاه علی بن ابی طالب(ع) گفت: روحانیت با حضور خود در جبهه ها به رزمندگان اسلام دلگرمی بخشیده و در دوران فتنه، پرچمدار روشنگری بود.

به گزارش حوزه دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران، سردار مهدی مهدوی‌نژاد در جمع دست‌اندرکاران برگزاری اولین یادواره شهدای روحانی استان قم گفت: در زمان دفاع مقدس شاهد بودیم روحانیون عزیز، مردم را به حضور در جبهه‌ها تشویق کرده و خود نیز با به عهده گرفتن مسئولیت‌های کلیدی و حساس انقلاب، پا به پای مردم در جبهه‌ها حاضر شدند.

وی اظهار داشت: علمای گرانقدری چون مرحوم آیت الله مشکینی و شهید آیت الله صدوقی و دیگر بزرگواران، شب‌های عملیات، مثل عملیات بیت المقدس با حضور در جمع رزمندگان اسلام و دعا و نیایش به درگاه الهی، سبب دلگرمی و تشویق فرماندهان بودند.

فرمانده سپاه علی بن ابی طالب(ع) با اشاره به نقش تاریخی روحانیت در نهضت اسلامی گفت: روحانیت از صدر اسلام نیز پیشگام و پیش قراول نهضت اسلامی بوده و همواره تلاش کردند راه راستین انبیاء و اولیاء الهی فراموش نشود و کسانی که دل در گرو آزادی و آزادگی دارند در مسیر درستی حرکت کنند.

وی خاطر نشان کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی نیز شاهد بوديم که در زندان‌های رژیم ستمشاهی، آنها نهایت تلاش خود را به کار گرفتند تا راه اسلام، حقانیت و دین پایدار بماند.

وی ادامه داد: روحانیت عزیز، پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز گوش به فرمان رهبر بزرگ خود حضرت امام خمینی(ره)، حرکت کرده و رسالت خود را در تبیین مسیر حق، ابلاغ کلام الهی و حرکت جامعه و مردم در مدار دین، به نحو احسن انجام دادند.

سردار مهدوی نژاد افزود: این قشر فرهیخته و پیشگام در همه احوال و برهه ها حتی بعد از دفاع مقدس و در فتنه هایی که یکی پس از دیگری بر انقلاب حادث می شد توانستند رسالت تاریخی خود را به خوبی ایفا کرده و با تبعیت از ولایت فقیه در مسیر انبیاء و اولیاء الهی گام بردارند.

وی در پایان خطاب به دست‌اندرکاران برگزاری اولین یادواره شهدای روحانی استان قم گفت: برپایی این یادواره ها، به خصوص یادواره شهدای روحانی فرصتی است تا با یادآوری خاطره رشادت‌های این عزیزان، راهی را که رفته اند و گوشه ای از حرکت‌های خالصانه آنان را تبیین کنیم.

گفتنی است اولین یادواره 57 شهید روحانی قم همزمان با ایام سالروز آزاد سازی خرمشهر و در شب شهادت امام هادی(ع) عصر پنجشنبه در سالن همایش های بین المللی دفتر تبلیغات اسلامی در قم برگزار شد.

/ش3

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار