طبق آمارهای منتشر شده از شرکت ملی نفت کره جنوبی، واردات نفت سئول از ایران روزانه ۵۰ هزار بشکه و در ماه آوریل حدود ۴۲ درصد افزایش داشته است.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران  به نقل از رویترز، در حالیکه تنها یک ماه به آغاز تحریم‌های اروپا علیه ایران باقی مانده است، کره جنوبی در ماه آوریل 2012، 7.5 میلیون بشکه نفت از ایران وارد کرده است که نسبت به آوریل سال گذشته حدود 42 درصد افزایش داشته است.

** تحریم‌های آمریکا نیز در اواخر ماه ژوئن اجرایی می‌شود

براساس گزارش شرکت ملی نفت کره جنوبی، کره جنوبی در چهار ماهه اول سال جاری 25.25 میلیون بشکه نفت از ایران وارد کرده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 10 درصد کاهش نشان می‌دهد.

بنابراین گزارش، سئول در ماه آوریل روزانه 250000 بشکه نفت خام از ایران وارد کرده است. این درحالیست که طبق قرارداد، سئول در سال جاری باید روزانه 200000 بشکه نفت از ایران وارد کند.

یک کارشناس مسائل انرژی کره‌ای در این زمینه گفت: این موضوع می‌تواند دو علت داشته باشد. سناریوی اول این است که کره جنوبی به علت نزدیک بودن شروع تحریم‌ها به دنبال واردات بیشتر نفت از ایران است و سناریوی دوم نیز این است که کره جنوبی انتظار دارد که موضوع هسته‌ای ایران در آینده‌ای نزدیک حل و فصل شود.

کره جنوبی حدود 10 درصد نفت خام مورد نیاز خود را از ایران وارد می‌کند. این کشور که یکی از متحدان منطقه ای آمریکا است به دنبال معافیت از تحریم‌های آمریکا و اروپا علیه ایران است.

پیش از این نیز سئول اعلام کرده بود به علت ترکیبات خاص نفت ایران، جایگزینی نفت خام این کشور برای دولت سئول بسیار دردسرساز استک/.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار