مدیرعامل شركت توزیع برق استان اردبیل گفت: ایران بین 19 كشور پرمصرف برق دنیا قرار دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبيل؛علیرضا علیزاده دیروز در نشست تخصصی مدیریت مصرف برق صنایع با اشاره به اینكه مصرف برق در ایران دو برابر میزان جهانی است، افزود: مصرف انرژی در كشور ما حتی از كشورهایی نظیر چین، اندونزی و هند نیز بیشتر است و بطور مشخص مصرف بلند مدت برق در ایران شش درصد است كه این الگوی مصرف با هیچ یك از الگوهای مصرفی در دنیا مطابقت ندارد.

وی گفت: پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها 12 درصد كاهش مصرف داشتیم اما با شروع سال 91 دوباره مصرف برق افزایش یافت به طوری كه در فروردین 2 درصد و در اردیبهشت ماه 5 درصد افزایش مصرف داشتیم.

علیزاده با بیان اینكه بقا، تداوم و شكوفایی كشورها منوط به برنامه ریزی منسجم و هدفمند در مورد منابع انرژی است، افزود: كشورهایی كه بازده انرژی پایینی دارند به دلیل افزایش روزافزون هزینه های تولید از دور خارج می شوند و از این رو نحوه مدیریت صحیح مصرف در صنایع ضروری می نماید.

مدیرعامل شركت توزیع برق استان اردبیل در ادامه گفت: برق به دلیل پاك بودن، انتقال آسان و قابلیت تبدیل به سایر انرژیها جزو ارزشمند و در عین حال گران محسوب می شود ولی با توجه به افزایش جمعیت و توسعه شهرها میزان تقاضای این انرژی افزایش یافته است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.