شبكه جهاني سحر، برنامه هاي مختلفي را به منظور بزرگداشت ايام 14 و 15 خرداد ماه مصادف با سالروز رحلت حضرت امام خميني(ره) بنيانگذار فقيد جمهوري اسلامي ايران و قيام خونين پانزده خرداد تدارك ديده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومي شبكه جهاني سحر، این برنامه ها مخاطبان فرانسوی، بوسنیایی، انگلیسی، آذری، کردی و اردوزبان این شبکه بین المللی را با زندگی، شخصیت و روند مبارزات رهبر فقید انقلاب اسلامی ایران آشنا می کنند.

* سیمای انگليسي
مستند "بيت الغزل" در 4 قسمت 15 دقیقه ای در ایام رحلت حضرت امام از سیمای انگلیسی پخش می شود. این مجموعه به سرپرستی شهرزاد خانی پور به زبان انگلیسی زیرنویس شده است و به روایت زندگی و شخصیت حضرت امام خمینی (ره) از زبان خدمه، دوستان، آشنایان و بستگان ایشان می پردازد.
"شمس جاويد" که به سرپرستی شهرزاد خانی پور به زبان انگلیسی زیرنویس شده است، دیگر برنامه مستند این سیما در ایام رحلت رهبر فقید انقلاب اسلامی است که در 8 قسمت 30 دقیقه ای به بررسی و مرور زندگی نامه حضرت امام (ره) از زمان تولد تا زمان رحلت و همچنین فعالیت های مبارزاتی آن حضرت از سال ۱۳۴۲ تا پیروزی انقلاب اسلامی در قالب تصویر و ارایه مباحث کارشناسی توسط کارشناسان می پردازد.
مستند "روح ا..." نیز با موضوع بررسی زندگی حضرت امام خمینی (ره) از پیش از تولد تا جوانی، زمینه های انقلاب و در نهایت رحلت ایشان به سرپرستی زهرا چناني افشار در 3 قسمت 20 دقیقه ای دوبله شده و از سیمای انگلیسی پخش می شود.
برنامه "افق" نيز شنبه 13 خرداد ماه به مدت 35 دقيقه به موضوع رحلت امام اختصاص خواهد داشت. اين برنامه به تهيه كنندگي حسين خروجي شامل آيتم هايي همچون ارتباط زنده تلفني با كارشناس، نماهنگ، گزارش و معرفي سايت است.
سیمای انگلیسی همچنین سه ميان برنامه 5 دقيقه اي در قالب موسيقي – تصوير را نیز با موضوع ارتحال امام خمینی و قیام 15 خرداد برای این ایام در نظر گرفته است.

* سیمای آذري
سیمای آذری مستند روایی "راز ماندگاری" را برای این ایام تهیه کرده است. این برنامه به تهیه کنندگی و کارگردانی امیرهوشنگ دارایی وقایع رخ داده از قبل از سال 42 و راه اندازی نهضت امام خمینی را تا تبعید، پیروزی انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی عراق علیه ایران و تحولات اخیر کشور را با استفاده از تصاویر آرشیوی، موسیقی و نریشن روایت می کند.
"راز ماندگاری" روز 14 خرداد به مدت 30 دقیقه از سیمای آذری پخش خواهد شد.
 
* سیمای اردو
برنامه "نقطه نگاه" به تهیه کنندگی زینب محموده در دو قسمت 20 دقیقه ای 13 و 14 خرداد ماه از سیمای اردو پخش خواهد شد. این برنامه ترکیبی در قالب مصاحبه با کارشناسان اردو زبان در حال تحصیل در قم، تصاویر مستند آرشیوی، تصاویر مستند از منزل حضرت امام در شهر قم و موسیقی- تصویر به بررسی زندگی امام راحل می پردازد.
برنامه زنده ميزگرد به تهیه کنندگی محسن رفيعي پورعلوي روز یکشنبه 14 خرداد ماه به موضوع ارتحال امام اختصاص دارد. در این برنامه که به مدت 45 دقیقه به طور زنده پخش خواهد شد به بحث پیرامون بعد سیاسی شخصیت امام خمینی (ره)، نحوه انتخاب رهبری و تحولات آن دوران، نگرش شخصیت های سیاسی آن زمان از جمله گورباچف به حضرت امام (ره) و نظرات حضرت امام در مورد فلسطین و منطقه خاورمیانه پرداخته می شود. ضمن اینکه ارتباط مستقیم تصویری با لندن و دهلی نیز برقرار خواهد شد.
"امام خميني، احياگر دين" به تهيه كنندگي زهرا حاج رحيم كاشي نیز دیگر برنامه سیمای اردو برای این ایام است که در 2 قسمت 10 دقیقه ای پخش خواهد شد. اين برنامه زندگي نامه امام خميني از تولد تا ارتحال، آثار و كتاب هاي ايشان و موضوع انتخاب رهبري پس از ايشان را مورد بررسي قرار مي دهد.
برنامه "ايران در يك نگاه" دوشنبه 15 خرداد نیز به موضوع ارتحال حضرت امام اختصاص دارد. این برنامه گفت و گو محور 45 دقیقه ای به تهیه کنندگی مهدی فولادیان شامل بخش هایی همچون گزارش روز، وله، گفت و گوی زنده با شخصیت های سیاسی و مذهبی آشنا با امام خمینی(ره) و ... خواهد بود.
 
* سیمای فرانسوی
مستند "امام خميني " در مدت زمان 30 دقیقه ای در روزهای 14 و 15 خرداد، زندگی نامه امام خمینی را در قالب تصویر – نریشن از تولد تا وفات، تبعید و ابعاد شخصی، اجتماعی و سیاسی زندگی امام(ره) به تصویر کشیده است. این برنامه به سرپرستی محسن روخ دوست به زبان فرانسوی دوبله شده است.
مجموعه "این مرد مرا متحول کرد" نیز در 4 قسمت 30 دقیقه ای به زبان فرانسه بازسازی شده و در این ایام از این سیمای پخش می شود. داستان این مجموعه درباره زنی فرانسوی است که در سفر به ایران و پس از آشنایی با شخصیت امام خمینی (ره) به دین اسلام مشرف می شود.
"نهضت امام خميني" نیز عنوان مجموعه ای است که پخش آن از 5 خرداد از سیمای فرانسوی آغاز شده و به بررسی شخصیت و قیام حضرت امام می پردازد. این مجموعه مستند در 17 قسمت 20 دقیقه ای به سرپرستی امیر فرح خواه به زبان فرانسوی دوبله شده است و سير مبارزاتي حضرت امام خميني (ره) از آغاز مبارزه تا پيروزي انقلاب را مورد بررسی قرار می دهد.
"مجله فرهنگی" نیز روز یکشنبه 14 خرداد به مدت 20 دقیقه پخش می شود و به موضوع رحلت حضرت امام اختصاص خواهد داشت. این برنامه به مصاحبه با دکتر توکلی از یاران امام و مدیریت داخلی نوفل لوشاتو در زمان حضور امام در فرانسه، نمایش عکس های حضرت امام در جماران، بخش مجری پلاتو به بحث در مورد رحلت امام و انتخاب رهبری خواهد پرداخت.
پخش چهار نماهنگ با موضوع ارتحال امام خمینی نیز از دیگر برنامه های این سیما در ایام رحلت رهبر انقلاب است.
 
* سیمای بوسنيایی
برنامه زنده "چهل" که روز شنبه 13 خرداد به مدت 40 دقیقه از سیمای بوسنیایی پخش می شود به موضوع ارتحال امام خمینی (ره) خواهد پرداخت. این برنامه به تهیه کنندگی محسن جعفری به بررسی ویژگی های شخصیتی، اجتماعی و اخلاقی حضرت امام و مبارزات ایشان می پردازد و شامل بخش هايي از جمله گفت و گوي كارشناس ارسالي از بوسني و هرزگوین، گزارش مردمي از این کشور در مورد رحلت امام خميني، گفت و گو با ميهمان برنامه (از دانشجويان بوسنيايي علوم ديني در مقطع دكترا در ايران) در مورد شخصيت و انديشه هاي سياسي امام راحل و تصوير- نريشن خواهد بود.
زیرنویس بوسنیایی مجموعه "این مرد مرا متحول کرد" روز چهارشنبه 10 خرداد از سیمای بوسنیایی سحر نیز پخش می شود. این برنامه به سرپرستی رحمان رستم پور زیرنویس شده است.
 
* سیمای كردي
به همين مناسبت ويژه برنامه اي با عنوان "امام روح ا..." نيز 14 خرداد به مدت 60 دقيقه از سيماي كردي پخش خواهد شد. اين برنامه به تهيه كنندگي شاه رضا قوامي شامل بخش هايي همچون ترجمه همزمان بيانات مقام معظم رهبري در مراسم سالگرد ارتحال امام (ره)، گفت و گوي با كارشناسان و اساتيد دانشگاه پيرامون ابعاد مختلف شخصيتي حضرت امام خميني به ويژه در زمينه تاثير افكار ايشان بر بيداري اسلامي در منطقه، ارتباط زنده تصويري با كارشناس در مركز مهاباد، نريشن- تصوير، وله، سرود و گزارش است./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار