توسعه صنايع تبديلي و تكميلي نه تنها باعث گذر توليد از سنتي به صنعتي مي شود بلكه ارزش افزوده حاصل از راه اندازي اين صنايع به دست كشاورزان ايراني مي رسد.

محمد نصيرزاده كارشناس صنايع غذايي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با بيان اين مطلب افزود: با توجه به سال حمايت از توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني بايد از صنايع تبديلي و تكميلي در بخش كشاورزي حمايت شود تا از اين طريق توليد را از سنتي به صنعتي تبديل كنيم.
وي ادامه داد: حمايت از صنايع تبديلي و تكميلي باعث افزايش توليد مي شود و ارزش افزوده ي حاصل از راه اندازي اين صنايع به دست كشاورزان ايراني مي رسد.
نصير زاده تصريح كرد: كشاورزي محور توسعه پايدار كشور است ولي به دليل سياست هاي غلط و واردات بي رويه محصولات كشاورزي و همچنين صنايع تبديلي آن  موجب نابودي اين بخش شده است.
وي ادامه داد: در طي سال هاي اخير بيشترين حجم كالاهاي وارداتي كشور مختص محصولات كشاورزي و غذايي است كه اين باعث كاهش رقابت توليدكنندگان داخلي و خارجي مي شود.
كارشناس صنايع غذايي خاطر نشان كرد: ايران كشوري با منابع طبيعي فراوان با عدم برنامه ريزي مناسب برخي صنايع فعال در بخش كشاورزي و صنعت غذا در آستانه تعطيلي قرار گرفته اند./ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار