قائم مقام سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از تشکیل گروههای پزشکی ارتفاع هلال احمر به منظور درمان کوهنوردان مصدوم در ارتفاعات کوهستانی خبر داد.


به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران احمدرضا شفیعی افزود:این گروه پزشکی در مواردی چون دم دیوی(تجمع آب میان بافتی در ریه)آدم مغزی(تجمع آب در فضای داخل سلولی مغز) سرمازدگی ،صاعقه زدگی و سقوط از ارتفاعات وارد عمل می شوند.
وی گفت:هم اکنون برای ارائه خدمات  اولیه پایه به اسیب دیدگان احتمالی ناشی از حوادث و سوانح در کوهستان و ارتفاعات  کوهستانی در حال مطالعه ،بررسی ،تجهیز و تقویت زیرساخت های اجرایی گروههای پزشکی ارتفاعات هلال  احمر است.
وی در سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ادامه داد:در تجهیز این گروههای ویژه جانمایی و استقرار مراکز خدمات عمومی و خدمات شرایط اضطراری عمومی و پیچیده برای امدادرسانی به  کوهنوردان گرفتار در کوهستان مورد تاکید قرار گرفته است.
وی اضافه کرد:گروههای پزشکی ارتفاع در مواردی چون سرماخوردگی ،سقوط از ارتفاعات کوهستانی،ارائه کمک های اولیه پایه،هاپیوترمی (افت دمای بدن) و آذرخش(صاعقه) و جستجو و نجات در کوهستان به کمک کوهنوردان مصدوم خواهند شتافت./ل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار