شهردار منطقه 5 گفت: مجموعه تفريحي و بازي كودكان با عنوان "شهر ستاره ها" با اعتباري معادل 60 ميليارد ريال در غرب تهران احداث و آماده بهره برداري شده است.

سعيد طلوعي در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران افزود: با توجه به كمبود فضا براي اوقات فراغت در تهران و با توجه به ظرفيت هاي موجود منطقه و لزوم ايجاد فضاي جديد تفريحي شهر بازي ستاره ها با بهره گيري از مشاركت بخش خصوصي در منطقه 5 احداث شد.

شهردار منطقه 5 ادامه داد: اين مجموعه شهربازي درفضايي به مساحت 5100 مترمربع با بخش هاي تفريحي، فضاي بازي كودكان،  مجموعه هاي تجاري و رستوران سنتي، طراحي و اجرا شده است.

وي تصريح كرد: يكي از نيازهاي ضروري در كنار مراكز فرهنگي،‌ تفريحي و تجاري ايجاد فضاي پاركينگ است كه درراستاي تامين رفاه شهروندان 100 پاركنيگ با فضاي واحد پارك خودرو نيز طراحي شده است.

شهردار منطقه 5 اضافه كرد: به لحاظ اين كه اين شهر بازي در جنب پارك الهام احداث شده است فضاي تفريحي ارزشمندي در اين بوستان براي تامين اوقات فراغت شهروندان ايجاد شده است.

طلوعي با اشاره به برنامه هاي منطقه در توسعه فضاهاي تفريحي و گردشگري اظهار داشت: در همين راستا بوستان جوانمردان با طراحي فضاي بازي كودكان، پيست دوچرخه، مسير درشكه و ... در حال احداث است.

شهردار منطقه 5 در پايان خاطر نشان كرد: توجه به ظرفيت هاي مناسب پارك جنگلي كوهسار احداث تله كابين و همچنين فضاهاي تفريحي و گردشگري با مشاركت بخش خصوصي از ديگر برنامه هاي منطقه است.
*نخستين خانه رفاه و خدمات اجتماعي غرب پايتخت افتتاح شد

معاون اجتماعي و فرهنگي شهرداري منطقه 5 گفت: در راستاي بهره مندي از مشاركت شهروندان درطرح و برنامه هاي خدمات اجتماعي، نخستين خانه رفاه و خدمات اجتماعي غرب پايتخت در سراي محله پونك جنوبي افتتاح شد.

عباس بابازاده در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با برشمردن اهداف اصلي راه اندازي خانه رفاه و خدمات اجتماعي در سراهاي محله افزود: برنامه ريزي و بهره وري منابع و محله اي،‌ جلب مشاركت مردم محلي، افزايش كارايي ارتقا كيفيت زندگي و رفاه اجتماعي شهروندان از اهداف اين طرح است.

معاون اجتماعي و فرهنگي  شهرداري منطقه 5 با اشاره به اينكه منطقه 5 داراي پتانسيل هاي ارزشمندي است ادامه داد: با توجه به بافت منطقه ظرفيت هاي مناسبي براي بهبود زندگي شهري با استفاده از مشاركت شهروندان فراهم است.

وي با بيان راه اندازي 24 سراي محله درآينده نزديك اضافه كرد: با تقويت زير ساخت هاي فرهنگي در محلات امكان توسعه خانه هاي رفاه و خدمات اجتماعي در ساير محلات فراهم مي گردد.

معاون اجتماعي و فرهنگي شهرداري منطقه 5 درپايان خاطر نشان كرد: راه اندازي خانه هاي كارآفرين از ديگر برنامه هاي منطقه است./ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار