سخنگوی وزارت امور خارجه انفجارها در سوریه را مهندسی شده بیان کرد و گفت: در سوریه به محض اینکه شاهد تحرکات آقای کوفی عنان برای رسیدن به نقاط مشترک هستیم، انفجارهایی روی می دهد که این امر، نشانگر مهندسی شده بودن آنها است.

به گزارش حوزه سياست خارجي باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت ،'رامین مهمانپرست 'افزود : بعضی از کشورها به هیچ وجه امنیت و ثبات در کشور سوریه را به نفع خود نمی دانند؛ بنابراین تلاش می کنند به اشکال مختلف، بی ثباتی و نا امنی در این کشور حاکم شود .

وی ریشه تمامی این تحرکات را در ضعف رژیم صهیونیستی اعلام کرد و گفت: با ضعیف شدن مواضع رژیم صهیونیستی شاهد فتنه انگیزی هایی در منطقه هستیم .

سخنگوی دستگاه دیپلماسی با بیان اینکه طرح کوفی عنان از ابتدا با تایید و حمایت جمهوری اسلامی ایران روبرو شد،تصریح کرد: در صورتی که طرح شش ماده ای کوفی عنان دنبال شود، می توان فضای مناسبی را برای سوریه متصور بود.

وی ادامه داد: از آنجا که اجرای این طرح می تواند به ثبات ختم شود، مورد نظر برخی جریانات سیاسی و کشورها نیست و این جریانات سیاسی در تلاش هستند تا با اتفاقات و انفجارهایی که صورت می گیرد، فضا را ملتهب کنند .

مهمانپرست افزود: از آنجا که بیداری اسلامی، تمام سنگرهای ابرقدرت ها در منطقه را از بین برد، بعد از شکست پروژه به آشوب کشیدن ایران و الجزایر، این کشورها تمام توان خود را در سوریه متمرکز کردند.

وی در تشریح وضعیت پیش آمده در سوریه گفت : ابرقدرت ها با احساس ضعیف شدن رژیم صهیونیستی، به دنبال راه فراری برای این رژیم از وضعیت پیش آمده بودند .

سخنگوی دستگاه دیپلماسی گفت: آمریکا در کشور سوریه به دنبال تحقق خواسته اقلیت بر اکثریت است که دمکراسی به شمار نمی رود و عین دیکتاتوری است .

وی بیان خواسته ها از راههای غیر مسالمت آمیز را منجر به ایجاد زخم عمیق در جامعه دانست و خاطر نشان کرد: در حالی که در سوریه، بیش از دو هزار نیروی پلیس توسط آشوبگران کشته شده اند، در بحرین این مردم هستند که کشته می شوند و دولتی ها آسیبی ندیده اند، اما درعین حال همچنان آمریکا و متحدانش از آشوب های سوریه حمایت می کنند،که معنادار است .

مهمانپرست گفت: کشور مصر در دوره 'حسنی مبارک ' و 'انور سادات ' شاهد دفاع تمام قد آنها از رژیم صهیونیستی بود، اما اکنون و بعد از موج بیداری اسلامی، مردم شعار اخراج رژیم صهیونیستی از این کشور را سر می دهند .

وی با بیان اینکه در یمن و بحرین نیز اگر اجازه دهند و فتنه ای صورت نگیرد، ظرفیت های زیادی برای تغییر وضعیت کنونی وجود دارد، گفت: بسیاری از حاکمان کشورهای منطقه به جای تکیه به مردم خود، به قدرت های بزرگ غربی تکیه کرده اند.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار