داستان جدال بين راننده ومسافر را هميشه شنيده ايم دعوا بر سر كرايه تاكسي بيشترين فصل داستان را به خودش اختصاص مي دهد اما موارد ديگري هم هستند كه باعث مي شود اعصاب شهروندان پايتخت تحت فشار قرار بگيرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران، اين اعصاب خراب هم مسافران را شامل مي شود وهم رانندگان تاكسي را.
براي مثال مواقعي كه مسافران در تاكسي ها را خيلي محكم مي بندند و به اعتراض راننده گلايه پاسخ مي دهند يا نداشتن پول خرد و دادن كرايه 300 توماني با پول 10000 توماني در كنار اينها مواردي هم هستند كه اعصاب مسافران ريختن خاكستر سيگار بر روي لباس مسافر بخت برگشته صندلي پشت.
البته مشكلات به اينجا ختم نمي شود.تا به حال دقت كرده ايد كه چند درصد از تاكسي ها و مسافربرهاي شخصي در هر مكاني كه دوست داشته باشند مسافران خود را پياده يا سوار مي كنند و گويي از كار اشتباه خود آگاهي كامل دارند و مسافران را در چگونه پياده شدن يا سوارشدن راهنمايي مي كند.
اين تخلفات آنقدر تكراي و زياد شده كه حتي ديگر با ديدنشان احساس تعجب هم نمي كنيم.
پارك دوبله و حالا سوبله
مسلما زياد به اين موجود برخورد كرده ايد مسافربرها شخصي و راننده هاي تاكسي تا از راه دور يك مسافر را گوشه خيابان مي بينند راه خود را كج مي كنند و حتي اگر جايي براي پارك مناسب نباشد براي اينكه مسافر بزنند پارك مي كنند و راه را براي عبور بقيه ماشين ها مي بندند.
و اينجاست  كه صداي بوق ماشين هاي پشت سري همراه با داد و بيداد بلند مي شود كه راه را هر چه زودتر باز كنند.
حالا جريمه 30 هزار توماني بوق زدن ماشين ها هم به كنار.
توقف سرپيچ
يكي از محل هاي دائمي پارك تاكسي ها سر تقاطع خيابانهاي شلوغ است.
زيرا در هر ساعتي از شبانه روز بسياري از مسافران سراين تقاطع ها مي ايستند در نتيجه هميهش تاكسي يا مسافر بر شخصي هم در اين نقاط يافت مي شود كه پشت هم قطار مي شوند تا مسافر بزنند و به دنبال خود ترافيك و دوباره همان صداي بوق را راه مي اندازند.
ايستگاه اتوبوس هم پايانه تاكسي مي شود.
تخلفات راهنمايي و رانندگي هميشه از سوي پليس راهور به رانندگان كوشزد شده اما گويي هنوز هستند.
رانندگاني كه در محدوده هاي نامربوط براي سوار يا پياده كردن مسافران پارك مي كند محدوده هايي مثل ايستگاه اتوبوس.
توقف در اين مكانها باعث اختلال در رفت و آمد مسافران منتظر اتوبوس مي گردد و پليس راهنمايي و رانندگي هم براي جلوگيري از اين اختلال تابلوهاي توقف ممنوعي را در ايستگاه ها نصب كرده ولي كو چشم بينا.
در حال حاضر در اغلب كشورها براي پياده و سواره شدن سرنشين،ايستگاههايي به فاصله معين در تمامي خيابانهاي شهر تعيين شده كه راننده اجازه دارد فقط در آن محل ها توقف كند تا مسافر پياده شود. ايجاد ايستگاه تاكسي علاوه بر تاثير در كاهش ترافيك به افزايش فرهنگ سوار و پياده شدن تاكسي هم خواهد انجاميد./ز
گزارشي از آرياناز ميرزامحمدي

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار