سرپرست معاونت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری از بازديد بیش از 3 هزار و 600 نفر در هفته میراث فرهنگی از موزه‌های این استان خبرداد.

شاهین ایل‌بیگی‌پور در گفتگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران  شهركردگفت: این تعداد بازدید‌کننده از موزه‌های مجموعه فرهنگی و تاریخی قلعه چالشتر، موزه پوشاک در قلعه امیر مفخم دزک، موزه باستان‌شناسی و موزه آب کوهرنگ بازدید کردند.

ایل‌بیگی‌پور هدف از بازدید رایگان از مجموعه‌های تاریخی را آشنایی هرچه بیشتر مردم با مکان‌های تاریخی، معرفی هرچه بیشتر موزه‌ها و اشیای تاریخی برای نسل جوان و کودکان و حفظ و احیای بیشتر مواریث تاریخی، فرهنگی و معنوی استان عنوان کرد.

وی با بيان اينكه همزمان با هفته میراث فرهنگی تدابیری اندیشیده شد تا مردم استان با حضور رایگان در موزه‌ها و اماکن تاریخی استان بتوانند با فرهنگ و تمدن دیرینه این استان بیشتر آشنا شوند افزود: چهارمحال و بختیاری دارای فرهنگ غنی و تاریخی است که ضروری است این فرهنگ و تمدن باسابقه به مردم کشور و گردشگران خارجی بیش از پیش ارائه و عرضه شود.

ایل‌بیگی‌پور هفته میراث فرهنگی را فرصت مناسبی در راستای توسعه صنعت توریسم عنوان کرد و گفت: باید تلاش کرد تا نه تنها در هفته میراث فرهنگی بلکه در تمامی ایام سال زمینه و بستر مناسبی در راستای جذب گردشگر در این استان فراهم شود.

وی افزود: بیشترین و کمترین بازدیدها از موزه‌های استان از قلعه تاریخی و فرهنگی چالشتر با 3 هزار و 167 نفر و موزه آب کوهرنگ با 55 نفر بوده است.

ایل‌بیگی‌پور بر ضرورت همراهی و همکاری مردم در حفظ و حراست از اماکن تاریخی تاکید کرد و گفت: حفظ و پاسداشت فرهنگ غنی و دیرینه و حراست از اماکن تاریخی این استان همراهی و تعامل مردم را می‌طلبد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.