فرماندار ريگان گفت : برای جلوگيري از پراكندگي عشاير 4سايت اسكان در مناطق عشايري با امکانات لازم راه اندازي شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از کرمان ،  برزنگ در همايش سران طوایف شهرستان ریگان  با اشاره به اينكه 70درصد عشايرشرق استان در شهرستان ريگان ساکنند راه اندازي اداره عشايري مستقل در اين شهرستان را ضروری دانست.

 وی به خشكسالي که باعث خشك شدن چشمه سارها در اين مناطق شده اشاره کردو افزود : برای جلوگيري از پراكندگي عشاير 4سايت اسكان در مناطق عشايري  با امکانات لازم راه اندازي شده است.

  برزنگ از ساخت 12واحد اموزشي مقاوم درمناطق عشايري شهرستان خبر داد واظهار داشت : اين واحدهاي اموزشي مهر ماه امسال به بهره برداري خواهند رسيد .

در ادامه   شاکری مدير كل اداره عشايري استان کرمان گفت : برای ارتباط سران طوايف وعشايران استان سامانه ارتباطي به زودي در اداره كل راه اندازي مي شود که به واسطه ان مي توانند با ارتباط با اين سامانه مشكلات خود رابرای بررسی مطرح کنند.

 ضيائي مقدم رئيس اداره عشايري ريگان نیز به حفر وتجهيز 55حلقه چاه براي عشاير و ایجاد اشتغال برای 600نفر ، طراحي واجراي كانون اسكان چاه ملك وساخت 70واحد مسكوني و ترویج استفاده سوخت فسيلي به جاي سوخت گياهي با توزیع 250سيلندرگاز و تنور گازي بين عشايرو بهسازي ولوله كشي 75دهنه چشمه را از اقدامات این اداره در شهرستان ریگان اشاره کرد . 

گفتنی است : در شهرستان ريگان 2400خانوار عشايری  بيش از 12هزار راس دام سبك و14هزار نفر دام سنگين را نگهداري مي کنند ./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.