رئیس هیئت مدیره انجمن حمایت از زندانیان گناباد گفت: در حال حاضر 373 نفر زیرپوشش انجمن حمایت از زندانیان هستند.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ،  از گناباد، محمد زینلی‌نژاد ظهر امروز در مراسم بزرگداشت نسیم مهر که در محل سالن اجتماعات دادگستری گناباد برگزار شد، اظهار کرد: انجمن حمایت از زندانیان در سال 1362 به‌عنوان یک شخصیت حقوقی تاسیس شد.

زینلی‌نژاد با بیان اینکه 134 خانواده زیرپوشش و حمایت این انجمن است، ادامه داد: در حال حاضر 373 نفر زیرپوشش انجمن حمایت از زندانیان هستند که از این تعداد 133 نفر محصل هستند.

وی افزود: کار این انجمن در وهله اول کمک به خانواده‌های زندانیان است به طوری که همه ساله توزیع سبد کالا در ماه مبارک رمضان، عید نوروز و روز تاسوعا و عاشورای را در دستور کار خود دارد.

وی اضافه کرد: برگزاری کلاس‌های آموزش فنی و حرفه‌ای از قبیل کلاس آموزش گلیم‌بافی، صنایع‌دستی، خیاطی، گلدوزی و کلاس‌های آموزش جوشکاری و تعمیر وسایل خانگی از دیگر اقدامات انجام گرفته است چرا که آموزش سبب بازسازی شخصیت مددجویان می‌شود و اشتغالزایی را نیز به همراه دارد.

وی ادامه داد: پرداخت قبوض آب و برق، هزینه‌های درمانی خانواده‌های تحت حمایت، پرداخت دیه و جرایم غیرعمدی مددجویان، حمایت از دانش‌آموزان خانواده‌های زیرپوشش در راستای خرید پوشاک و لوازم التحریر از جمله اقدامی است که توسط این انجمن صورت می‌گیرد.

بازرس انجمن حمایت از زندانیان نیز در ادامه به بیان اقدامات انجام گرفته در سال 90 پرداخت و گفت: تلاش برای فراهم‌کردن امکانات بیشتر برای حمایت از خانواده‌های زندانیان و مددجویان، تکمیل ساختمان انجمن در 3 طبقه و 6 واحد مستقل جنب دادگستری، احداث ساختمانی جهت نانوایی و احداث پارکینگ از جمله اقدامات انجام گرفته توسط این انجمن است.

سمرقندی افزود: بیش از 300 میلیون ریال کمک‌های نقدی و غیرنقدی توسط انجمن حمایت از زندانیان صورت گرفته که 206 میلیون و 379 هزار و 200 ریال آن صرف خرید جهیزیه، پرداخت کمک هزینه درمان، پرداخت کمک هزینه اجاره مسکن و دیگر کمک‌های نقدی و غیر نقدی به خانواده‌های بی‌بضاعت شده است.

وی افزود: از جمله اقدامات انجام گرفته توسط این انجمن کمک به مددجویان و زندانیان بی‌بضاعت به مبلغ 107 میلیون و 237 هزار و 577 ریال است.

سمرقندی گفت: 80 مورد معرفی به پزشک و سایر مراکز حمایتی، 100 مورد بازدید از منزل مددجویان و 28 مورد اخذ رضایت شاکی از دیگر اقدامات انجام گرفته توسط انجمن حمایت از زندانیان است./ج1

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.