مشاور شهردار منطقه 3 در امور اجتماعی و فرهنگی از آغاز برنامه های پیشگیری از مواد دخانی در محلات شمال تهران خبر داد.

مهدی پیرهادی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران در همایش نوجوانان، جوانان، زنان،‌هدف مواد دخانی که در باشگاه خانواده برگزار شد در این خصوص گفت: آموزش و پیشگیری از مواد دخانی یکی از گام های مبهم شهرداری تهران در راستای ارتقای سلامت شهروندی است و برپایی کارگاه های آموزشی، همایش مشارکت و همیاری با تشکل های غیر دولتی و نمایش فیلم های آموزشی از جمله برنامه های اجرا شده در این راستاست.

وی ادامه داد: برای کاهش خطرات ناشی از مواد دخانی باید آموزش و فرهنگ سازی را میان همه اقشار جامعه گسترش داد چرا که مصرف کنندگان مواد دخانی هزینه های دو برابری را برای درمان استفاده می کنند.

در ادامه آذری پور عضو کمیته سیاست گذاری کنترل دخانیات با بیان اینکه شهرداری تهران هیچگونه مجوزی برای جایگاه های عرضه قلیان صادر نکرده است افزود: امروزه نوجوانان، جوانان و زنان هدف صنعت دخانیات قرار دارند.

وی در خصوص تاریخچه مصرف مواد دخانی در کشور تصریح کرد: در گذشته فقط افراد مسن جز مصرف کنندگان مواد دخانی به خصوص قلیان بودند اما صنعت دخانیات عادت و فرهنگ استعمال دخانیات را شناسایی کرده و آن را به نفع خود تغییر داده به طوری که امروز شاهد پایین آمدن سن مصرف کنندگان مواد دخانی هستیم.

وی تعداد مصرف  کنندگان زن و مواد دخانی در کشور را 4 درصد خواند که نسبت به 15 سال گذشته دو برابر شده است و همین امر نشان دهنده آن است که زنان به عنوان هدف اول صنعت دخانی قرار گرفته اند.

وی هشدار داد: متولیان صنعت دخانی به اسم حقوق برابر رفتار ناپسند مصرف سیگار و قلیان را در میان بانوان ترویج داده اند.

در پایان این همایش از 10 شهروندی که موفق به ترک سیگار شده اند تقدیر شد./ل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار