سال ها بود که دکل های برق میان بزرگراه صدر راه دیدن آسان را برای آنهایی که در این بزرگراه در حال حرکت بودند ، می بست و به جای درختان دکل ها شده بودند آشیانه ای برای پرندگان...

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران: دیگر حال وقتی از بزرگراه صدر عبور می کنیم خبری از دکل های برق میان بزرگراه که سال ها بود چهره این بزرگراه را نازیبا کرده بود و خطرهای زیست محیطی کابل های فشار قوی که روزگار همسایگان بزرگراه شهید صدر را سخت کرده بودند ، نیست.

این دکل ها بر چیده شده اند و دلیل این برچیده شدن ساخت اولین تونل تاسیساتی تهران به طول بیش از 6 کیلومتر در کمتر از شش ماه بود.

تونل تاسیساتی بزرگراه صدر از پشت قیطریه آغاز و به ازگل ختم می شود.

گفتنی است، در این مسیر 77 دکل فشار قوی برق 230 کیلو ولتی وجود داشت که 54 دکل در ا ین تعداد به طور مستقیم مصارفی احداث پل طبقاتی شهید صدر به حساب می آمدند.

جالب است بدانید که اگر قرار بود برای تاسیسات برق بزرگراه شهید صدر در شرایط معمولی تونلی ساخته شود بین دو تا سه سال زمان لازم بود اما یک رکورد جدید در ساخت و ساز تهران ثبت شده و آن زمانی بود که این تونل را شهرداری تهران در عرض کمتر از شش ماه ساخته.

تونلی که علاوه بر حفظ محیط زیست باعث زیبایی پل بزرگراه طبقاتی شهید صدر هم خواهد شد.

*پل صدر نخستین پل تک پایه ایی ایران

معاون فنی و عمران شهرداری تهران نیز در خصوص ویژگی های پل صدر نیایش گفت: این پل نخستین پل تک پایه است که توسط مهندسان داخلی ساخته می شود.

وی تصریح کرد: پل هایی که در بزرگراه صدر به کار می رود پل تک پایه است.

مازیار حسنی با بیان اینکه در عرصه ساخت بتن به کیفیت مطلوبی رسیده ایم افزود: در دانشگاه ها هم اکنون مراحل ساخت بتن به بتن صدر معروف شده است که این دستاورد افتخار مهندسان داخلی است و در تکنولوژی بتن و بتن ریزی با تجربه های که در برج میلاد داشتیم در حال انجام است، مجموع طول تونل های پروژه صدر نیایش 1025 متر است.

وی گفت: پل صدر نیایش برای مردم بسیار جذاب و جالب است و این محل تبادل بین تونل نیایش و پل است طراحی این پل به گونه ای است که تونل و پل مستقل از یکدیگر باشند و یک خط ترانزیت سریع السیر ایجاد کنند.

همچنین این پل امکان این را فرام می کند که کسانی که روی پل هستند در تراز صفر (سطح همکف) حرکت کنند و بالعکس از تراز صفر هم خارج شوند دقت در ساخت این پل بسیار بالاست و این یکی از افتخارات مهندسی کشور است./ل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار