دومين جلسه علني نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي امروز ساعت 8:30 و با حضور 266 نفر از وكلاي ملت و 22 نفر غايب در حالي برگزار شد كه حاشيه هايي خواندني را به همراه داشت.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران دومين جلسه علني نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي امروز (دوشنبه 8 خرداد) ساعت 8:30 و با حضور 266 نفر از وكلاي ملت در حالي برگزار شد كه تنها دستور كار آن انتخاب هيئت رئيسه موقت نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي و ارائه گزارش 15 شعبه بررسي اعتبار نامه نمايندگان منتخب مردم در مجلس شوراي اسلامي بود كه حاشيه هاي زير را به همراه داشت:

اين جلسه با غياب 22 نفر از نمايندگان كار خود را آغاز كرد.

تزيينات و گل‌آرايي جايگاه هيات رييسه كه روز گذشته به مناسبت افتتاحيه‌ي مجلس نهم انجام شده بود، هم‌چنان در صحن وجود داشت كه لاريجاني با گلايه از وجود اين تزئينات گفت: اين گل ها مانع تسلط كامل ما بر صحن شده و ما صحن و نمايندگاني را كه تذكر مي دهند را به خوبي نمي بينيم.

* قطع سيستم الكترونيكي و راي گيري با گلدان

مرندي رييس سني نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي در ابتداي جلسه علني بهارستان گفت: سيستم اكترونيكي اخذ راي قطع است و به همين خاطر از طريق گلدان راي گيري مي شود.

در ادامه جلسه علني امروز تعدادي از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي نسبت به اختلاف تعداد نمايندگان حاضر و همچنين تعداد كارت‌هاي توزيع شده بين نمايندگان براي انتخاب رييس جلسه تذكر دادند كه مرندي در پاسخ به تذكرات گفت: ملاك، تعداد كارت‌هاي توزيع شده بين نمايندگان است اما از نمايندگان خواست تا اگر تاكنون ورود خود را مضا نكردند ورود خود را امضا كنند.

* قاضي پور: مجلس خانه ملت است نه پادگان

قاضي‌پور نماينده اروميه نيز در تذكري گفت: اينجا پادگان نيست و خانه ملت است، نمايندگان هم آزادند ورود و خروج داشته باشند.

*مرندي: من مدير يكبار مصرف هستم

مرندي در مقابل تذكراتي كه گويا پاياني نداشت گفت: هيئت رئيسه سني هيئت رئيسه حرفه اي نيستند ما را كمتر اذيت كنيد'من مدير يك با مصرف هستم اگر زياد تذكر بدهيد رياست من طولاني تر ميشود كه اين عبارت باعث شد نديمي خطاب به او بگويد: شما يك بار رييس هستيد، يك بار مصرف نيستيد.

مرندي هم‌چنين در جلسه‌ي امروز مكررا از نمايندگان مي‌خواست بر صندلي‌هاي خود مستقر شوند، بين صندلي‌ها راه نروند و نظم جلسه را رعايت كنند.

وي كه در خلال انجام انتخابات هيات رييسه مكررا تذكرات نمايندگان را استماع مي‌كرد، خطاب به آنها گفت: ما بيكار نشسته‌ايم و هي تذكر مي‌دهيم.

*شادي نمايندگان و كاركنان از رياست لاريجاني

اعلام رياست مجدد علي لاريجاني، صلوات‌هاي بلند نمايندگان و شادي كاركنان مجلس را در پي داشت

پس از اعلام انتخاب علي لاريجاني به عنوان رييس موقت مجلس نهم، نمايندگان دور صندلي وي حلقه زدند و به او تبريك گفتند.

رو بوسي نمايندگان با باهنر منتخب نائب رييس موقت مجلس نهم هم از حاشيه هايي بود كه نظرها را جلب كرد.

مرندي هم كه در ادامه مديريت جلسه علني امروز اسامي برخي از نمايندگان جديد الورود را نميدانست هنگامي كه ميخواستند تذكر دهند خطاب به آنها ميگفت آقاي جنابعالي.

يكي از منتخبان مجلس نهم هم در تذكري ادبي خطاب به رييس موقت مجلس نهم گفت: استفاده از واژه‌ي "كانديد" به معناي "احمق" است، و اين كلمه درست نيست و واژه‌ي درست، "كانديدا" است.

* مرندي خطاب به هيئت رئيسه موقت: شما گروه كر خوبي نيستيد

با تعيين تركيب كامل هيات رييسه‌ي موقت مجلس نهم بود كه عليرضا مرندي در واكنش به تذكرات مدام نمايندگان به آنها گفت: آقاي لاريجاني كه اكنون تازه نفس هم هستند تا دقايقي ديگر در هيات رييسه مستقر مي‌شوند و شما مي‌توانيد همه‌ي تذكرات را به ايشان بدهيد.

پس از آنكه هيئت رييسه موقت مجلس نهم اداي سوگند كردند و مراسم تحليف را به جا مي آوردند مرندي خطاب به آنها گفت: شما گروه كر خوبي نيستيد ولي هيئت رئيسه خوبي باشيد.

*سپاس گزاري لاريجاني از مرندي و حدادعادل

علي لاريجاني زماني كه به عنوان رييس موقت مجلس نهم بر كرسي رياست مجلس تكه زد گفت: در ابتدا بايد از دكتر مرندي كه بسيار خوب جلسه را اداره كردند و اعضاي هيات رييسه سني مجلس صيميمانه سپاسگزاري كنم؛ اگر ما در اجراي سوگندنامه مشكل كُر داشتيم ولي ايشان اين مشكل را نداشت و با صداي رسا و خوب مجلس را اداره كرده و در تلاطم‌هايي كه بود با طمانينه عمل كرد.

لاريجاني همچنين با اشاره به رقابت‌هايي براي رياست مجلس وجود داشت از حداد عادل و ديگراني كه با كانديداتوري براي رياست مجلس باعث سرزندگي آن شدند سپاسگذاري كرد و گفت: چنين روندهايي نشان مي‌دهد كه مجلس ما يك مرام دموكراتيك دارد و همه مي‌توانند خود را در آن عرضه كنند.

*شوخي لاريجاني با گروسي: حجت‌الاسلام والمسلمين هم به اسم خود اضافه مي‌كرديد

حسين گروسي زمان ارايه‌ي گزارش شعبه 4 خود را جناب حسين گروسي خطاب كرد كه علي لاريجاني به او گفت: بد نبود اگر !

دامادي خطاب به لاريجاني: بلندگوها را قطع كنيد تا سكته نكنيد

محمد دامادي از ديگر منتخبان جوان مجلس نهم نيز زماني كه براي قرائت گزارش شعبه  14 پشت تريبون حاضر شد از نمايندگان خواست تا با صداي بلند صلوات بفرستند تا خواب از چشمانشان بپرد كه لاريجاني خطاب به او گفت: با صدايي كه شما داريد بايد مواظب باشيم سكته نكنيم.

دامادي هم به او پاسخ داد كه مي‌توانيد بلندگوها را قطع كنيد.

دومين جلسه‌ي علني مجلس نهم در حالي به پايان رسيد كه اعضاي هيات رييسه‌ي موقت مجلس نهم مشخص شدند و بايد منتظر ماند تا پس از تصويب اعتبارنامه‌ي منتخبان، رييس و هيات رييسه‌ي دائم نهمين دوره‌ي مجلس مشخص شود.

/ب2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار