متین السادات نصری مدرس دانشگاه در گفتگو با
خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: اگر این اختلال با یک اختلال عصبی یا حسی همراه باشد میزان ناتوانی خواندن با شدت بیشتری بروز پیدا می کند.
وی افزود: مشخصه ی اختلال خواندن کند و نادرست خواندن، فهم ضعیف و ناتوانی برای بازشناسی واژه هاست که این اختلال در کودکان مبتلا به نقض توجه به بیش فعالی نیز دیده شده است.
نصري در ادامه خاطرنشان کرد: اختلال خواندن اغلب با ناتوانی درسایر مهارت های تحصیلی همراه است که در بین دختر و پسر شیوع یکسان دارد ولی پسران به دلیل مشکلات رفتاری بیشتر به روانشناس ارجاع داده می شوند.
وی در پایان گفت: عوامل ژنتیک عوامل مربوط به رشد و عوامل محیطی ممکن است در بروز نقایص اصلی اختلالات خواندن نقش داشته باشد./عط