رييس سازمان بازرسي كل كشور با بيان اينكه مذاكره كنندگان و مسئولان كشور توجه دارند كه شرايط كنوني شرايط كوتاه آمدن دربرابر1+5 نيست، گفت: نبايد اين تلقي پيش آيد كه بايد كوتاه بياييم تا مشكلات حل شود.

به گزارش خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران؛ به نقل از روابط عمومي سازمان بازرسي كل كشور، حجت‌الاسلام پورمحمدي صبح امروز در ادامه جلسات هفتگي اخلاق در جمع مديران و كاركنان سازمان بازرسي با اشاره به آغاز به كار مجلس شوراي اسلامي گفت: به لطف خدا مجلسي با اصطكاك، تنش و حاشيه كم شكل گرفته است و با نظمي كه يافته به حركت رو به جلوي خود ادامه مي‌دهد.

وي با بيان اينكه كشور، زماني سر و شكل مي گيرد كه اركان نظم، عدالت و انصاف در جامعه باقي باشد ادامه داد: ابزار عدالت و انصاف، قانون است. مرجع قانون نيز چه از باب تصويب و چه از باب نظارت مجلس است.

*قوانين مجلس بستر عدالت در جامعه اسلامي است

رئيس سازمان بازرسي كل كشور با اشاره به پيام رهبر معظم انقلاب براي افتتاح نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي گفت: مقام معظم رهبري در پيام خود بر بحث قانون تاكيد داشته و فرمودند مجلس بايد سعي كند قوانيني جامع،‌ به روز،‌ دقيق و خالي از گرايش‌ها و حب و بغض‌ها تصويب كند. چنين قانوني، بسترساز عدالت در جامعه اسلامي است.

پورمحمدي با بيان اينكه اكثريت نمايندگان دوره‌هاي مختلف مجلس جزو نيروهاي خدوم نظام هستند،‌ گفت: نماينده مجلس شوراي اسلامي بايد‌ نگاه ملي به مسائل داشته باشد و از نگاه منطقه‌اي و بخشي پرهيز نمايد. انتقادي كه بعضاً به نمايندگان مجلس مي شود به خاطر نگاه منطقه اي و دلسوزي موضعيشان است.


*1+5قصد ندارد مذاكرات را متوقف كند

وي در بخش ديگر سخنان خود با اشاره به مذاكرات هسته اي كشورمان با 1+5 گفت: آنچه از اين مذاكرات بر مي‌آيد اين است كه غربي‌ها از يك طرف قصد ندارند به ما امتياز داده و از طرف ديگر نمي‌خواهند اين مذاكرات متوقف شود. در رفتار آنان انتظارات برجسته‌اي ديده مي‌شود. آنها از يك طرف مشكلات زيادي داشته و نمي‌خواهند مشكلاتشان تشديد شود و از طرف ديگر قيمت بالاي سوخت در وضعيت اقتصادي كنوني غرب بسيار حائز اهميت است و بسياري از انتخابات‌هايشان به خاطر اين موضوع متزلزل شده است.

رئيس سازمان بازرسي كل كشور افزود: به خاطر تأثيراتي كه قيمت انرژي بر غرب دارد آنان قصد ندارند باعث تشنج در بازار انرژي شوند. همچنين غرب انتظار دارد فشارهايي كه بر كشورمان وارد مي‌كند ما را تسليم خواسته‌هايشان كند. به همين خاطر قصد ندارند فشارهايي كه تا امروز بر ايران وارد كرده را كم كنند و آنان در حال تعقيب اين سياست هستند.

*با كوتاه آمدن در برابر 1+5  مشكلات حل نمي شود

وي با بيان اينكه همان گونه كه مذاكره كنندگان و مسئولان ما توجه دارند شرايط كنوني شرايط كوتاه آمدن نيست، گفت: نبايد اين تلقي پيش بيايد كه بايد كوتاه بياييم تا مشكلات حل شود. معناي كوتاه آمدن اين نيست كه زود مشكلات برطرف شود. اگر ما كوتاه بياييم غرب تلاش مي‌كند فشار عليه ما را افزايش دهد تا روند كوتاه آمدن ما به سطحي كه او قانع است برسد. از طرف ديگر بايد جديت و تلاش ما بيشتر باشد. آنچه بر عهده ماست اين كه نبايد مشكلاتي كه غرب تحميل مي‌كند در جامعه ما مستقر شود و ما بايد از مشكلاتي كه او ايجاد مي‌كند عبور كنيم.

پورمحمدي با اشاره به راهكار مقام معظم رهبري براي عبور از مشكلات كنوني جامعه گفت: مقام معظم رهبري بر توليد تاكيد كردند. بستر توليد نيز كار و سرمايه گذاري است. موفقيت توليد دو بعد دارد؛‌ يكي مصرف كننده و ديگري توليد كننده. مصرف كننده بايد به استفاده درست و استفاده از كالاي داخلي تشويق شود. نبايد در مصرف زياده‌روي كرده و منابع را هرز داد. از طرف ديگر بايد واردات كالاي خارجي را كم كرد تا توليد داخلي رونق پيدا كند.

*براي برطرف كردن موانع توليد داخل تلاش كنيم

رئيس سازمان بازرسي كل كشور با تاكيد بر افزايش انگيزه توليد كنندگان، گفت: بايد براي برطرف كردن موانع توليد داخل تلاش كرد. اگر توليد ملي موفق شود عملاً سلاح دشمن كند و ابزارش ناكارآمد مي‌شود. وي تصريح كرد: سازمان بازرسي كل كشور نيز با اهميت دادن به بحث نظارت، نگاه به توليد ملي را ترويج مي‌كند. نگاه نظارتي به معناي كمك به بستر سازي براي توسعه است و در اين مسير اگر با فسادي روبرو شديم با آن برخورد و مبارزه مي‌كنيم.
/ش4
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار