مشاور عالي نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران ضمن دعوت مجلس نهم به پرهيز از پرداختن به مسائل حاشيه‌اي، گفت: نمايندگان با فصل الخطاب قرار دادن فرمايشات رهبر معظم انقلاب و قانون به عنوان محور اتحاد مي توانند مسايل حاشيه اي را به سادگي حل کنند.

سردار يدالله جواني مشاور عالي نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران، با راهگشا خواندن پيام رهبر فرزانه انقلاب در خصوص آغاز به کار مجلس نهم گفت: بيانات حضرت آقا که ديروز در صحن علني مجلس، قرائت شد حاوي پيام‌هاي ارزشمند و قابل تأملي بود که نمايندگان بايد بر مبناي اين نکات تلاش کنند تا مجلس نهم به عنوان مجلسي کارآمد در دهه چهارم انقلاب اسلامي شناخته شود.

وي با اشاره به نامگذاري دهه چهارم انقلاب به عنوان دهه پيشرفت و عدات، تصريح کرد: مجلس بايد متناسب با اين دهه و فصل الخطاب قرار دادن قانون در تمامي عرصه ها به اتحاد و انسجام ملي کمک کند.

مشاور عالي نماينده ولي فقيه در سپاه، مجلس را ترکيبي از آحاد مردم با گرايش هاي سياسي گوناگون خواند و افزود: مقام معظم رهبري تأکيد داشتند که راه‌يافتگان به مجلس، جايگاه خود را مد نظر داشته و واقف باشند که نماينده مردم در نظام اسلامي هستند، بنابراين بايد حافظ امنيت کشور بوده و در قانونگذاري تأمين منافع عمومي را مدنظر قرار دهند.

سردار جواني مجلس همتراز با نظام اسلامي را مجلسي دانست که قوانين لازم براي کشور را وضع و نيز قوانين موجود که نواقصي دارند را اصلاح کند.

وي تأکيد کرد: نمايندگان بايد با کنار گذاشتن ديدگاه هاي شخصي از جر و بحث بپرهيزند و به نيازهاي اساسي جامعه توجه کنند تا بتوانند دين خود را به جايگاهي که در آن قرار دارند ادا کنند.

مشاور عالي نماينده ولي فقيه در سپاه توجه بيشتر به حاشيه ها و توجه کمتر به متن قوانين را از ضعف هاي برخي از نمايندگان در مجلس دوره قبل دانست و افزود: توجه به چنين مواردي موجب اتلاف وقت و صرف انرژي بيهوده مي شود و مقام معظم رهبري در تمامي دوره ها مجلس را به پرداختن و توجه به مسائل اساسي، بنيادي و اولويت دار دعوت کرده‌اند.

سردار جواني ادامه داد: اگر مي خواهيم مجلس قوي و کارآمدي داشته باشيم بايد توجه خاصي به مسايل اولويت دار واقعي داشته باشيم و اگر مجلس به سراغ مسايل حاشيه اي برود به طور حتم نمي تواند نياز هاي کنوني جامعه را درک کند و طبيعي است که توان پاسخگويي را نيز نخواهد داشت.

وي با اشاره به تأکيد امام(ره) و مقام معظم رهبري بر نقش اساسي مجلس در پيشبرد امور و اداره کشور اظهار داشت: مجلس نهم بايد با توجه با رهنمودهاي رهبري عزيز، نظارت و تحقيق و تفحص به خصوصي را انجام دهد و در عرصه بين المللي نيز در بحث معاهدات، مقررات مورد نياز جامعه را تأمين کند تا کارنامه خوبي از اين مجلس بر جاي بماند.

مشاور عالي نماينده ولي فقيه در سپاه از ساير رهنمودهاي مهم مقام معظم رهبري براي نمايندگان در آغاز کار مجلس نهم با هماهنگي بين سه قوا را مطرح و تصريح کرد: هر سه قواي مقننه، مجريه و قضاييه با رعايت استقلال خود و تحت امر ولايت بايد در کنار هم به پيشبرد امور کشور اهتمام بورزند.

سردار جواني افزود: مقام معظم رهبري در پيام روز گذشته، هم به قوه مقننه و هم به ساير قوا تأکيد داشتند که بر مبناي همگرايي، وحدت، پرهيز از چالش و دوري از اختلافات بايکديگر تعامل داشته باشند لذا اگر بين قوا چالش و اختلاف بوجود آيد خود به خود آثار مخرب در حوزه هاي گوناگون بر جامعه خواهد گذاشت.

وي داشتن اتحاد ملي را نياز امروز جامعه توصيف کرد و اظهار داشت: تنها اميد دشمنان نيز ضربه زدن به اتحاد ملي است و براي نااميد کردن دشمنان قسم خورده انقلاب بايد روز به روز بر وحدت داخلي تأکيد داشته باشيم که لازمه آن همکاري و همگرايي هر سه قوه با حفظ حريم يکديگر است.

سردار جواني در پايان با تأکيد بر لزوم محترم شمردن استقلال قوا اين امر را از ملزومات يک جامعه پيشرفته عنوان و خاطرنشان کرد: نمايندگان با فصل الخطاب قرار دادن فرمايشات رهبر معظم انقلاب و قانون به عنوان محور اتحاد مي توانند مسايل حاشيه اي را به سادگي حل کنند و در خدمت منافع جامعه باشند.

/ش3

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار