دهه دوم مهر ماه ، اولین جشنواره دانشگاهی هنر و بیداری اسلامی در دانشگا ه هنر اسلامی تبریز برگزار می شود.

دبیر کل این جشنواره در گفتگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، گفت :اهداف این جشنواره ، ایجاد بستر مناسب جهت ارائه آثار هنرمندان دانشگاهی با محوریت بیداری اسلامی ، تلاش در جهت بیان دیدگاه های هنرمندان تجسمی و هم اندیشی در موضوعات آگاهی و بیداری اسلامی است.
شربیانی همچنین پاسداری از هویت اسلامی هنرمندان مسلمان در تولیدات هنری و گسترش معنی گرایی در جامعه و فرهنگ سازی در راستای حرکت های آزادی خواهانه و ظلم ستیزی را از دیگر اهداف این جشنواره برشمرد.
وی افزود : این جشنواره همچنین به منظور ایجاد زمینه انتقال مفاهیم آگاهی و بیداری اسلامی با نمایه های بصری و قالب هنری به عنوان نافذترین زبان بی تکلم و اعتلای آثار هنری دانشگاهیان با تکیه بر ارزشهای دینی و معارف اسلامی و معرفی استعدادهای خلاق و ارزشمند هنرمندان مسلمان با موضوع بیداری اسلامی برگزار می شود.
شریبانی گفت : این جشنواره در دو بخش هنرهای تجسمی و بخش رسانه ای سمعی بصری برگزار می شود.
وی اضافه کرد : بخش هنرهای تجسمی شامل پوستر ، گرایش های نوین خوشنویسی ، نقاشی ، کاریکاتور چهره ، عکاسی و آثار حجمی است و بخش رسانه ای نیز شامل ویدئوگرافیک ، انیمیشن و فیلم کوتاه است.
شربیانی گفت : مهلت ارسال تصویر آثار تا 15 خرداد ماه بود که به دلیل استقبال های فراوان تا 20مردادماه تمدید شده است و همچنین ارسال اصل آثار نیز تا 10 شهریور ماه ادامه خواهد داشت.
وی اعطای لوح افتخار و جوایز ارزنده به برگزیدگان تندیس ، چاپ آثار پذیرفته شده در کتاب جشنواره و اعطای گواهی شرکت در جشنواره به کلیه آثار راه یافته به جشنواره را از امتیازات این جشنواره برشمرد. شربیانی با تاکید بر اینکه دانشگاه هنر اسلامی تبریز اولین دانشگاه هنر اسلامی جهان اسلام است افزود: این دانشگاه در حال حاضر 2000 دانشجو دارد و این دانشجویان در دانشکده های چند رسانه ، هنر اسلامی ، فرش ، طراحی صنعتی ، معماری مشغول تحصیل هستند. گفتنی است :علاقه مندان برای شرکت در این جشنواره می توانند آثار خود را به نشانی دبیرخانه این جشنواره ، تبریز ، دانشگاه هنر اسلامی تبریز ، معاونت فرهنگی دانشگاه ، جشنواره هنر و بیداری اسلامی و یا تهرا ن ، میدان فلسطین ، جنب بن بست فتحی ، پلاک 359 ، جشنواره هنر و بیداری اسلامی بفرستند. /ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.