جلالی نماینده شاهرود با اشاره به اینکه لاريجاني با جدي بودن در كارش، عملكرد قوي در اداره مجلس دارد گفت: انتخاب نمايندگان نشان دهنده قضاوت آنها نسبت به كارنامه عملكرد لاريجاني در چهار سال گذشته است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، کاظم جلالی نماینده مردم شاهرود در حاشیه جلسه علنی صبح امروز مجلس با حضور در جمع خبرنگاران در خصوص روند انتخاب هیئت رئیسه مجلس نهم گفت: که نمایندگانی از متن مجلس، دست در دست هم گذاشتند و توانستند هیئت رئیسه را انتخاب کنند.

وی افزود:هیچ گاه نباید اصولگرایی را به استخدام گروه یا افرادی درآورد بلکه اصولگرایی باید در چارچوب اصول تعریف شود و نمایندگان باید مستقل از نمایندگان دیگر رای خود را بدهند.

این نماینده مجلس با رد هر گونه شایعه‌ای مبنی بر اینکه لاریجانی نسبت به دوره هشتم با کاهش آرا برای ریاست مجلس مواجه شده است، گفت: ما از ابتدا نیز بحث‌مان این بود که نباید تخریب انجام شود و بحث انتخاب رئیس مجلس یک بحث داخلی است و کشاندن آن در عرصه جامعه و تشویق اذهان مردم کار غلطی بود که برخی دوستان مرتکب شدند.

جلالی در ادامه افزود: همه چیز تمام شد و از امروز باید آتش بس داد و همه اصولگرایان دستدر دست هم دهیم چراکه دوران رقابت تمام شد و اکنون همه با هم رفیق هستیم البته رفقایی که در چارچوب و بر اساس معیار حرکت می‌کنیم.

وی با بیان اینکه در انتخاب هیئت رئیسه، فراکسیون‌های مجلس وزن خود را نشان دادند خاطرنشان کرد: در انتخاب هیئت رئیسه مشخص شد که هر فراکسیونی چه وزنی دارد و دیدیم اکثریت قاطع افراد پیشنهادی فراکسیون رهروان ولایت در هیئت رئیسه مجلس رای آوردند.

سخنگوی فراکسیون رهروان ولایت همچنین اظهار داشت: ما از ابتدا گفتیم که روش دوستان غلط است و معتقد بودیم که روش آنها در تخریبو ‌به دست گرفتن تابلوی اصولگرایی و خطاب کردن فراکسیون اصولگرای رهروان ولایت ‌با "ر.و" ‌خطا ‌و ‌غیراخلاقی است، همچنین اینکه عده‌ای همیشه تصور کنند که باید همیشه جلوی صحن باشند و بقیه پشت سرشان حرکت کنند نیزخطاست، لذا ‌باید رفتارها را عوض کرده و نگاه‌مان را متعادل، عقلانی، منطقی و مردمی کنیم.

وی همچنین تاکید کرد: این کاهشی که برخی سایت‌ها از آن دم می‌زنند و می‌گویند آرای لاریجانی کاهش 25 درصدی داشته است، درست نیستچراکه در دوره قبل اصولگرایان همه با هم جمع شدند و قرار شد که در داخل صحن کسی رقابت نکند و رقیبی برای آقای لاریجانی وجود نداشت لذا مشخص است این دوره تعداد آراء لاریجانی افزایش یافته است.

این نماینده مجلس ادامه داد:‌ اگر حجم فشارها و تخریب‌ها به لاریجانی را ببینید، مشخص می‌شود که مجلس چقدر بالغ است و رای نمایندگان به لاریجانی نشان می‌دهد که نمی‌شود نماینده مجلس را با اس ام اس پیش برد.

در ادامه خبرنگاري از جلالي پرسيد كه سه روحاني مجلس در نامه‌اي به منتخبان، آنها را براي شركت در جلسه فراكسيون اصولگرا دعوت كرده‌اند چرا لاريجاني به عنوان رييس فراكسيون اصولگراي هشتم مجلس در واكنش به اين بدعت‌گذاري كاري نكرد؟ كه وي در پاسخ به اين پرسش با تاكيد بر اينكه موضوع انتخاب هيات رييسه و مسائلي از اين جنس به پايان رسيده است، گفت: در اين رابطه عملكردهاي انجام شده قابل نقد است كه بايد در درون خانواده اصولگراي انجام و اصلاح شود، ما نيز برخي كارهاي انجام شده را در راستاي تقويت اصولگرايي نمي‌دانيم.

وي تاكيد كرد: بايد گذشته‌ها را فراموش كرد و از حالا به بعد با آسيب‌شناسي رفتارهاي انجام شده، به سمت حركتي نو پيش رفت.

دبير فراكسيون رهروان ولايت در پاسخ به پرسشي در مورد دليل انتخاب لاريجاني با وجود تركيب مجلس نهم گفت: دكتر لاريجاني مديري قوي و فردي داراي متانت، شجاعت و تدبير است و با آشنايي كامل از مسائل بين‌المللي در مورد اين مسائل تحليل دارد.

وي افزود: لاريجاني با جدي بودن در كارش، عملكرد قوي در اداره مجلس دارد كه انتخاب نمايندگان نشان دهنده قضاوت آنها نسبت به كارنامه عملكرد لاريجاني در چهار سال گذشته و عملكرد 33 ساله‌اش در نظام جمهوري اسلامي است.

جلالي در پاسخ به پرسش ديگري در مورد اظهارات مطرح شده در خصوص تاثير كاركنان مجلس در راي نمايندگان گفت: اين زشت‌ترين فحش و توهيني است كه مي‌توان به يك نماينده داد، نمايندگان عصاره فضائل ملت‌اند كه در فرآيند دموكراتيك انتخاب شده‌اند، آنها داراي شعور و سطح تحصيلات بالايي هستند كه عليرغم اختلاف نظر و ديدگاه با برخي به خوبي مي‌دانند كه چه كسي را انتخاب كنند.

وي افزود: بنده ضمن احترام به آحاد ملت اما به ين موضوع نيز تاكيد دارم كه نمايندگان از چند نفر كارمند و پرسنل مجلس خط نمي‌گيرند، فكر مي‌كنم اين جنس صحبت‌ها جفايي به مقام نمايندگي است.

منتخب مردم شاهرود در مجلس در پاسخ به پرسش ديگري در مورد چگونگي تعامل مجلس نهم با دولت گفت: مشي مجلس نهم، كار برادرانه همراه با تعامل است اما معناي تعامل اين نيست كه قوه‌اي مثل قوه مقننه زير بليط ديگري قرار گيرد، قوه مقننه قوه‌ي بالادستي به لحاظ قانونگذاري و نظارت است، البته در اين بين قوه مجريه بار اجرا را به دوش دارد كه مقام معظم رهبري در اين رابطه تاكيد كردند كه بايد به قوه مجريه كمك كرد و آن را تقويت نمود.

به گفته وي، مسير تقويت قوه مجريه، مسير توام با آرامش و حفظ وزن قوا در كنار صيانت از حيثيت مجلس است موضوعي كه در دستور كار مجلس نهم قرار دارد.

جلالي در پاسخ به پرسش ديگري مبني بر اينكه گفته مي‌شود جلالي به دنبال سهم‌خواهي در جايگاه هيات رييسه بوده است،‌گفت: خيلي از دوستان با اظهار لطف از من مي‌خواستند كه براي عضويت در هيات رييسه كانديدا شوم اما احساس من اين بود كه بهتر است به عنوان خدمتگزار كوچكي، دوستان را دور هم جمع كنم و اگر بخواهم كانديداي هيات رييسه شوم ممكن است تلقي سهم‌خواهي به وجود آيد.

وي افزود: دوازده نفر عضو هيات رييسه هستند و طبيعي است كه 278 نفر نتوانند به عضويت هيات رييسه درآيند، بنابراين بنده به اين نتيجه رسيدم كه بهتر است در صحن علني در كنار نمايندگان باشم چون در اين صورت نمي‌توانستم كار قوي منسجمي را انجام دهم و حتي ممكن است تفاسير از جنس سهم‌خواهي در ذهن‌ها به وجود آيد، با جميع اين دلايل ترجيح دادم كه خدمتگزار دوستان در صحن باشم./ب2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار