مبدل برق اينورتر با قدرت راه اندازي بالا و با استفاده از خنك كنندگي طبيعي در شهرك علمي و تحقيقاتي اصفهان طراحي و ساخته شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از اصفهان ،‌ اينورتر مبدل برق دستگاه الكترونيكي است كه جريان مستقيم (DC) را به جريان متناوب (AC) تبديل مي كند و در منبع تغذيه ، منابع برق اضطراري ، گرمكن القايي ، انتقال انرژي به روش HVDC، درايو فركانس متغير و درايوهاي الكتريكي وسيله نقليه كاربرد دارد.
رئيس شهرك علمي و تحقيقاتي اصفهان گفت : اين اينورتر با ظرفيت 5/5 KVA  را متخصصان يك شركت دانش بنيان مستقر در پارك علم و فناوري شيخ بهايي در قالب برنامه كمك به شركت‌هاي دانش بنيان توسط معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري ساخته اند.  
آقاي شيخ زين الدين يكي از كاربردهاي مهم اين دستگاه را استفاده از آن بعنوان تغذيه كمپرسورهاي لوكوموتيوهاي راه آهن دانست و افزود : اين دستگاه مي‌تواند مشكل هميشگي لوكوموتيو رانان مسيرهاي گرمسيري را برطرف كند.
وي با بيان اينكه امروزه با گسترش روز افزون صنعت ، اينورترها از جايگاه خاصي برخوردار هستند افزود : تفاوت اصلي بين اينورترهاي رايج در بازار و اين اينورترها قدرت جريان راه اندازي بالاي آن است.
آقاي شيخ زين الدين افزود : مهمترين خصوصيات اين دستگاه قدرتي معادل 2 و نيم برابري ، قابليت كار در شرايط دمايي سخت تا 70 درجه سانتيگراد بدون استفاده از هرگونه خنك كننده ، مقاومت در برابر لرزش ، درجه حفاظت بالا در برابر نفوذ گرد و خاك و آب و عدم نياز به سرويس دوره‌اي است.
وي گفت : مشكل خريد نوع خارجي به علت تحريم‌ها ، قيمت ارزان‌تر نسبت به نوع خارجي و امكان تطبيق مشخصات دستگاه بر اساس نياز و سفارش مشتري عواملي است كه زمينه رقابت اين دستگاه را با انواع نمونه هاي خارجي فراهم مي كند. /ج2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.