رییس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربایجان شرقی از اختصاص بيش از 300 ميليارد ريال براي احداث زير ساخت هاي گردشگري استان در سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبريز، تراب محمدی امروز دراولین نشست هم انديشي با سرمايه گذاران صنعت گردشگري استان در سال «تولید ملی ، حمایت از کار و سرمایه ایرانی » افزود: 230 ميليارد ريال از اين مبلغ از محل اعتبارات استاني و 75 ميليارد ريال از محل اعتبارات ملي براي ساخت و توسعه زيرساخت هاي گردشگري استان هزينه شده است.

وي با تشريح موارد احداث شده از محل اين اعتبارات اظهار داشت: سال گذشته ساخت 50 كمپ گردشگري در شهرستان هاي استان آغاز شد كه هفت كمپ از اين تعداد به بهره برداري رسيده و مابقي تا پايان سال 91 و 92 تكميل و آماده بهره برداري خواهند شد.

محمدي افزود: همزمان ساخت 100 مجتمع رفاهي بين راهي و سرويس بهداشتي نيز در مناطق و ورودي هاي مختلف شهرستان هاي آذربايجان شرقي در سال گذشته آغاز شد كه 75 مورد از اين مجتمع هاي رفاهي بهره برداري شده و مابقي تا پايان سال 91 تكميل مي شوند.

دبير ستاد دائمي تسهيلات سفر استان خاطرنشان كرد: همچنين ساخت 50 كيلومتر راه دسترسي، آبرساني به طول 25 كيلومتر، برق رساني و صدور مجوز براي 25 مجتمع بين راهي خلاصه اي از ديگر اقدامات انجام گرفته سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان در راستاي فراهم آوردن زير ساخت هاي گردشگري آذربايجان شرقي در سال 90 به شمار مي رود.

محمدي برگزاري جلسات هم انديشي با سرمايه گذاران را در راستاي آگاهي از مشكلات پيش روي سرمايه گذاران و پيگيري جهت رفع اين موانع عنوان كرد و گفت: تحقق شعار امسال و عمل به فرمايش رهبر معظم انقلاب در راستاي توليد ملي و حمايت از كار و سرمايه ايراني با دست توانا و حضور و مشاركت فعال سرمايه گذاران انجام مي گيرد.

وي سرمايه گذاري در حوزه گردشگري را عرصه اي نسبتا جديد توصيف كرد و گفت: ايران با روي كار آمدن دولت هاي نهم و دهم توجه ويژه اي به بخش گردشگري و سرمايه گذاري در آن نموده كه اين توجه رونق و توسعه در اين حوزه را در پي داشته است.

محمدي تصريح كرد: گردشگري امروز براي سرمايه گذاري حوزه اي سود ده و آينده آن سود بخش تر است كه آذربايجان شرقي نيز توانسته طي چند سال اخير خود را به عنوان يك مقصد مهم و بزرگ گردشگري شناسانده و به عنوان محلي امن براي سرمايه گذاري به اثبات برساند.

رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان تاكيد كرد: كسب رتبه نخست جذب گردشگر خارجي در سال 90 و حضور گسترده گردشگران داخلي در اين استان و نيز استقبال بي نظير گردشگران از موزه ها و آثار تاريخي شاخص شهرستان ها، زمينه اطمينان بخشي و تضمين بازگشت سود ده سرمايه گذاري بخش خصوصي در آذربايجان شرقي را فراهم آورده است.

محمدي با تاكيد بر اينكه سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دست و گردشگري استان امسال تمام همت و تمركز خود را در بخش گردشگري براي حمايت از سرمايه گذاران معطوف كرده است، گفت: عمده مشكلات پيش روي سرمايه گذاران با مشاركت دستگاه هاي اجرايي قابل رفع است./س

گفتني است : اولین جلسه نشست هم انديشي رياست سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دست و گردشگري آذربايجان شرقي با سرمايه گذاران صنعت گردشگري استان، با حضور مهندس تراب محمدي، رئيس سازمان امور اقتصاد و دارائي استان و جمعي از سرمايه گذارن برگزار شده و سرمايه گذاران به طرح مشكلات و مسائل پيش روي خود پرداختند#

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.