مدیرکل پزشکی قانونی استان اردبیل گفت: آزمایشگاه‌های قطبی DNA در 10 مرکز کشور راه اندازی می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبيل بهزاد ولیزاده افزود: برای تعیین هویت ژنتیکی با استفاده از روش‌های جدید آزمایشگاه DNA راه‌اندازی شده که سازمان پزشکی قانونی تلاش می‌کند در برنامه جدید خود این آزمایشگاه‌ها را به صورت قطبی در 10 مرکز کشور راه‌اندازی کند.

وی گفت: با توجه به هزینه‌بر بودن خرید تجهیزات و نگهداری این دستگاه و مراجعات اندک در استان اردبیل برای تشخیص هویت ژنتیکی نیازی به راه‌اندازی این مرکز آزمایشگاهی در مرکز استان اردبیل نیست و ما به صورت قطبی و متمرکز می‌توانیم خدماتی را از استان همسایه دریافت کنیم.

ولیزاده  افزود: با عنایت استاندار اردبیل 827 میلیون تومان اعتبار استانی را پارسال جذب کردیم و از محل اعتبارات ملی نیز 170 میلیون تومان اعتبار در اختیار استان اردبیل قرار داده شد است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان اردبیل  یکی از مشکلات پزشکی قانونی را کمبود اعتبارات ملی و استانی اعلام کرد و افزود: خرید تجهیزات پزشکی قانونی و تامین قطعات آنها هزینه‌بر است به طوری که ما برای راه‌اندازی آزمایشگاه پاتولوژی و آسیب‌شناسی میلیاردها تومان سرمایه‌گذاری می‌کنیم که ضرورت دارد در این زمینه با همت مسئولان استانی و کشوری در خرید و نصب تجهیزات و امکانات جدید اعتبار بیشتری را به پزشکی قانونی اختصاص دهیمب/.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.