حمیدرضا حاجی بابایی گفت: مراحل اجرایی استخدام سه هزار نیروی تربیت معلم در حال انجام است و افراد واجد شرایط پس از انجام مراحل قانونی جذب می شوند.


به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت؛ وزير آموزش و پرورش در خصوص استخدام سه هزار نیروی تربیت معلم در آموزش و پرورش گفت: مامشکلی در این خصوص نداریم، برای آقایانی که خدمت سربازی را گذرانده اند در حال تکمیل پرونده ها هستیم و افرادی که سربازی نرفته اند طبق قانون نامه ای را به فرماندهی نیروی های مسلح فرستاده ایم تا اعلام نظرکنند؛ کارها در حال انجام است و حکم استخدام این افراد پس از تایید فرماندهی نیروهای مسلح اول مهر سال جاری تنظیم می شود.


حاجی بابایی در خصوص اقدامات این وزارتخانه برای اجرایی شدن نظام آموزشی جدید 3-3-6 گفت: اقدامات مربوط به این طرح از 22 آذر ماه 90 اجرایی شده است به طور مثال برای افرادی که پایه پنجم ابتدایی هستند و قرار است وارد دوره راهنمایی شوند، و تمایل به شرکت در آزمون مدارس تیزهوشان را دارند، بدلیل اینکه دوره ابتدایی به شش سال افزایش پیدا کرده است، آزمون تیزهوشان برای دانش آموزان پایه دوم و سوم راهنمایی و اول متوسطه برگزار می شود.


وی ادامه داد : کتاب ششم ابتدایی نیز برای چاپ آماده شده است و در خرداد ماه نیز دوره های آموزشی ویژه 4800 معلم در سراسر کشور برگزار می شود.


وزیر آموزش و پرورش در خصوص جزئیات این طرح و اطلاع رسانی به والدین درباره ثبت نام دانش آموزان نیز گفت: در هیچ مدرسه ای ثبت نام در پایه اول راهنمایی انجام نمی شود و همه مدارس برای ششم ابتدایی شروع به ثبت نام کرده اند و والدین با مراجعه به مدارس از جزئیات این طرح مطلع می شوند.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار