به همت میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری اولین نمایشگاه قلم زنی بر روی فلزات در محل ساختمان تاریخی دکتر قاسم خان اهری افتتاح شد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبريز، این نمایشگاه به همت شاهین کریمی دانشجوی کارشناسی هنر اسلامی با گرایش فلز به منظور آشنایی علاقه مندان و هنر دوستان این رشته فعالیت خود را آغاز کرد.

این هنرمند اهری گفت : در این نمایشگاه 50 قطعه از آثار این هنرمند که با تکنیک قلم زنی اصفهان در قالب هنرهای سنتی ، صنایع دستی ، فلز کاری اسلامی و برخی طرحهای فلزی اقتباسی از طرحهای دوره ساسانی هخامنشی ارائه شده است.

شاهین کریمی هدف از برگزاری این نمایشگاه را معرفی توانمندیهای هنرمندان در این رشته که یواش یواش در حال فراموشی است عنوان کرد.

این هنرمند اهری با اشاره به سیاستهای اشتغالزایی دولت در زمینه مشاغل خانگی از مسئولان خواست با اجرای بازارچه صنایع دستی و خود اشتغالی زمینه فروش و بازاریابی تولیدات صنایع دستی و مشاغل خانگی را فراهم نمایند.

شاهین کریمی افزود: در صورت همکاری میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی آمادگی داریم در حهت آشنایی قشر جوان با هنرهای اسلامی در حوزه قلم زنی ، حکاکی روی فلز است کارگاههای آموزشی برای علاقه مندان دایر نماییم./س

 

برچسب ها: نمایشگاه ، قلم زنی ، فلز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.