رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس هشتم گفت : بيشترين طرحها و لوايح در كميسيون اقتصادي مجلس هشتم بررسي شد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبريز، فتحی پورامروزدر جمع خبرنگاران ، حمایت از بخش صنعت و تولید و نظارت شدید بر اجرای دقیق شیب افزایش قیمت ها توسعه صادرات را از اقدامات کمیسیون اقتصادی خواند.

وي ، در ارائه گزارش عملکرد کمیسیون اقتصادی با بیان این که کمیسیون اقتصادی مجلس هشتم در طول عمر چهار ساله خود٬ ۲۹۳ جلسه در ۷۹۵ ساعت برگزار کرد٬ گفت: بیشترین آمار طرح ها و لوایح ارجاعی به کمیسیون اقتصادی اختصاص داشت که ۹۶ لایحه و ۲۴ طرح به کمیسیون ارجاع شد.

نماینده مردم کلیبر٬ هوراند و خداآفرین در مجلس شورای اسلامی افزود: از مهم ترین طرح ها و لوایحی که در کمیسیون اقتصادی به تصویب رسید٬ تصویب بیش از ۳۰ فقره موافقتنامه دو یا چند جانبه٬ اصلاح برخی مواد قانون مناطق آزاد و منطقه ویژه اقتصادی در قالب سه لایحه مجزا بود.

وی ادامه داد: اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم بر ارزش افزوده٬ اصلاح قوانین در حوزه بیمه٬ تصویب طرح ذکات٬ تصویب لایحه توسعه ابزارها و نهادهای جدید و بررسی لایحه نظام صنفی از جمله اقدامات مهم کمیسیون اقتصادی بود.

فتحی پور در رسیدگی به لایحه هدفمند کردن یارانه ها به عنوان کمیسیون فرعی٬ تصویب لوایح بودجه سنواتی و اصلاح قانون گمرکی از جمله کارهای ویژه کمیسیون اقتصادی برشمرد.

وی در پایان سخنان خود از تمام اعضای کمیسیون اقتصادی که فعالیت های در طول مدت ۴ ساله فعالیت خود داشتند٬ تقدیر و تشکر کرد./س.

برچسب ها: کمیسیون ، مجلس هشتم ، طرح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.