سند محرمانه‌ای که اخیرا فاش شده است، نقش سازمان اطلاعات تشکیلات خودگردان فلسطین در فعالیت‌های اطلاعاتی علیه 50 کشور عرب و غیر عرب راتحت عنوان "هکر فلسطینی" که مقر اصلی آن در ژنو قرار دارد، فاش می‌کند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین؛ سند محرمانه‌ای که توسط خبرگزاری ها و پایگاه های خبری متعدد فلسطینی و به ویژه پایگاه‌های وابسته به جنبش فتح منتشر شده است، نشان می دهد که سازمان اطلاعات تشکیلات رام الله از "موسسه بین المللی حقوق و توسعه" که مقر آن در ژنو قرار دارد، به عنوان نقابی برای فعالیت‌های جاسوسی علیه کشورهای خارجی استفاده کرده است.

این پروژه که زیر نظر سازمان اطلاعات تهیه شده است و تعدادی از روسای این سازمان به همراه دکتر "لؤی دیب" رئیس شبکه بین المللی در تهیه آن همکاری داشته اند، مبتنی بر تامین هزینه لازم برای ادامه فعالیت‌های اطلاعاتی سازمان اطلاعات تشکیلات خودگردان فلسطین طی سال های نخست فعالیت موسسه مذکور است.

بر اساس این سند، پروژه مذکور یک پروژه اطلاعاتی، مالی و سیاسی است که هدف از آن تشکیل رژیمی وابسته به سازمان اطلاعات فلسطین و نفوذ در موسسات حقوقی فلسطینی و بین المللی برای جاسوسی به نفع سازمان اطلاعات فلسطین از طریق دهها دفتری که قرار است در سراسر جهان افتتاح شوند و استفاده از شبکه بین المللی حقوق و توسعه به عنوان نقابی بر چهره واقعی این سازمان است.


سند مذکور همچنین خواستار تاسیس موسسه حقوقی مشابه و رقیب "دیده بان حقوق بشر"، "سازمان عفو بین الملل" و غیره است و مدعی شده است که موسسات مذکور بازیچه‌ای در دست مراجع امنیتی و سیاسی آمریکایی و انگلیسی و اروپایی هستند.

خبرگزاری رسمی تشکیلات خودگردان فلسطین "وفا" صبح امروز یکشنبه این خبر را منتشر کرده و سعی کرد که عباس را از رسوایی بزرگ نجات دهد و این مساله را به فرماندهان سرویس های امنیتی تشکیلات رام الله نسبت دهد تا عواقب آن باعث رسوایی عباس در عرصه بین المللی نشود.
اما در کمال تعجب، دقایقی بعد این خبر از روی خبرگزاری مذکور حذف شد و پایگاه های نزدیک به جنبش فتح مدعی شدند که پایگاه خبرگزاری وفا هک شده و خبر مذکور توسط هکرها بر روی سایت قرار گرفته است.
برچسب ها: جاسوسی ، تشکیلات ، فلسطین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار