القدس العربي در مقاله اي نوشت کشورهاي غربي در بغداد اذعان کردند ايران يک کشور هسته اي کامل و خودکفا است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران ؛ اين روزنامه در پايگاه اينترنتي امروز خود در مقاله اي به قلم "محمد صادق الحسيني" نوشت، اسرائيل دوباره در دام هوش وحشتناک ايران گرفتار شد و دست خالي از بغداد خارج شد.

حاکمان تل آويو اين نکته را فراموش کردند که روزي که ايران در سال 2001 مذاکرات خود را با غرب آغاز کرد، فقط امکان غني سازي اورانيوم را داشت و ديگر سانتريفيوژ قابل اعتماد، تاسيسات هسته اي تکميل شده و حتي توانايي اوليه توليد سوخت هسته اي را در داخل نداشت اما امروز درحالي وارد مذاکرات بغداد مي شود که نه تنها توانايي غني سازي بيست درصدي اورانيوم را در داخل دارد؛ بلکه نسل چهارم از دستگاه هاي سانتريفيوژ خود را که با استانداردهاي پيشرفت علمي در سطح جهاني مطابقت دارد، توسعه داده است.

اين کشور در زمينه ساخت تاسيسات هسته اي پيشرفت کرده است به گونه اي که هم اکنون داراي تاسيسات و زيرساخت هاي با فناوري بالا است و همين مسئله موجب مي شود سازمان هاي صهيونيستي و يا امريکايي نتوانند به آن ها نفوذ کنند.

ايران درحالي در مذاکرات بغداد شرکت کرد که به صورت معجزه آسايي در زمينه توليد سوخت هسته اي به خود کفايي رسيده است. ايران هم چنين يک سيستم دفاع موشکي بسيار قوي براي مقابله با هرگونه حمله احتمالي از سوي دشمنان خود دارد.

در اين جا معلوم مي شود که سخن سعيد جليلي دبير شوراي عالي امنيت ملي ايران نه تنها شفاف بلکه به اندازه کافي قاطعانه بوده است. وي گفت از غرب مي خواهم در محاسباتش اشتباه نکند و درباره ايران موضع منفي اتخاذ نکند. زمان مذاکره در سايه فشار و تهديد گذشته است.

کشورهاي غربي پس از ورود به بغداد به يک واقعيت اذعان کردند و آن اين بود که ايران يک کشور هسته اي کامل و خودکفا است.

نويسنده در اين باره که ايران چگونه به اين مرحله رسيد، نوشت. ايران با اطمينان به توانايي مردم و دانشمندان خود آغاز به کار کرد، خط مشي صبر راهبردي و استفاده از ذکاوت در تعامل با غربي هاي کودن را در پيش گرفت که احمق ترين آن ها‌ "اسرائيل" است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار