"توماس پيکرينگ" نماينده سابق آمريکا در سازمان ملل متحد تصريح کرد جنگ با ايران اشتباهي بزرگ و فاجعه بار خواهد بود و به همين علت ما بايد به سمت ديپلماسي، گفتگو و مذاکره حرکت کنيم.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران، "فرد کونتز"، معاون امور عمومي موسسه مطالعاتي سي جي "مرکز نوآوري بين المللي در حکومتداري" و مجري ميزگردي با عنوان "ايران و غرب: گفتگوي نمايندگان ايران و آمريکا" در ابتدا گفت: موضوع بحث ما ايران و غرب و گفتگوي ميان سفيران است و مناظره هم ميان توماس پيکرينگ نماينده سابق آمريکا در سازمان ملل متحد و حسين موسويان سفير سابق ايران است.

پس از مقدمه طولاني، توماس پيکرينگ نماينده سابق آمريکا در سازمان ملل متحد گفت: به نظر من جنگ اشتباهي بزرگ و فاجعه بار خواهد بود و به همين علت ما بايد به سمت ديپلماسي، گفتگو و مذاکره حرکت کنيم. روابط آمريکا و ايران بويژه از زمان پيروزي انقلاب اسلامي در ايران، هميشه روابطي خصمانه تعريف شده است. بي اعتمادي ميان آمريکا و ايران بويژه پس از جنگ در عراق  و افغانستان عميق تر شده است. ايران از بسياري جهات هميشه قرباني محصول جانبي جنگ افغانستان يعني مواد مخدر بوده است. البته اين فقط ذره اي از بحران در روابط آمريکا و ايران است. البته اين بي اعتمادي و سوءتفاهم يک طرفه نيست.

توماس پيکرينگ افزود: اما به نظر مي رسد اين بار اميد بيشتري به گفتگوهاست بويژه که آمادگيها و تدارکات محتاطانه اي از طرف اوباما رئيس جمهور آمريکا و همچنين رهبر معظم ايران، صورت گرفته است تا شانس گفتگوهاي واقعي فراهم شود. بايد توجه داشت که حل اين مسئله با يک بار گفتگو غير ممکن و بهشتي دست نيافتني است. بنابراين بايد گام به گام و مرحله به مرحله پيش رفت.
برچسب ها: پیکرینگ ، حمله ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار