اين روزها قايقراني حال و روز خوشي ندارد و با اينكه اخبار المپيكي شدن ورزشكاران اين رشته خيلي خوشحال كننده بود اما با يك تصميم، تغييراتي نصيب فدراسيون قايقراني شد.

به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران: اين روزها فدراسيون قايقراني كشورمان به دليل بر كناري ناگهاني احمد دنيامالي از رياست اين فدراسيون بسيار خبرساز شده است و با استعفاي اكثر مربيان و كناره گيري ملي پوشان از حضور در المپيك آنها به دنبال بازگشت دنيامالي هستند.

با توجه به اينكه اين اتفاق پيش از المپيك لندن رخ داد و احمد دنيامالي نيز يكي از مديران موفق اين رشته بود مسئولان فدراسيون جهاني و آسيايي اين روزها به دنبال ريشه يابي علت بركناري وي از اين سمت هستند.

در اين بين رؤساي فدراسيون هاي بادباني، روئينگ و كانوئينگ نيز با ارسال بيانه اي خواستار رسيدگي به اين موضوع شدند و از مسئولان ورزش كشورمان مي خواهند تا دلايل قانع كننده اي مبني بر بركناري دنيامالي از اين سمت ارائه كند.

اين گزارش حاكي است: اين بيانيه در اختيار فدراسيون قايقراني گذاشته شد و مسئولان ورزش كشور بايد ظرف 3 روز آينده دلايل خود را مبني بر بركناري دنيامالي از اين سمت اعلام كنند و در صورتيكه ظرف اين مدت جواب قانع كننده اي به آنها اعلام نشود احتمال تعليق فدراسيون قايقراني كشورمان وجود دارد.

با توجه به اينكه دنيامالي بدون برگزاري مجمع از اين سمت بر كنار شده است به همين دليل مسئولان فدراسيون جهاني تاكنون قانع نشده اند و در طي روزهاي آينده مسئولان وزارت ورزش بايد در اين خصوص پاسخگو باشند.

در حال حاضر سيد محمدشروين اسبقيان به عنوان سرپرست جديد فدراسيون فعاليت مي كند اما مربيان رشته هاي مختلف پس از استعفا اعلام كردند تا زمانيكه دنيامالي بارديگر به فدراسيون بازنگردد آنها فعاليت مجدد خود را آغاز نخواهند كرد و در حال حاضر تنها اردوي تيم ملي روئينگ بانوان در انزلي پيگيري مي شود و اردوي آماده سازي ساير رشته ها تشكيل نشده است و در حال حاضر اعزام ملي پوشان به ميادين مختلف نيز در هاله اي از ابهام است.

با توجه به اينكه پيش از اين ايران صاحب 5 سهميه المپيك شده بود به هيمن دليل در صورتيكه فدراسيون تعليق شود تمام فعاليت هاي قايقراني به نوعي لغو خواهد شد و موقعيت ورزشكاران المپيكي كشورمان نيز در این رشته برای بازی های المپیک 2012 لندن به خطر می افتند.

گفتنی است؛ با توجه به اینکه قایقرانی ایران در حال حاضر از جایگاه خوبی در دنیا برخوردار است به همین دلیل در صورت تعلیق رشته های فعال این فدراسیون دچار لطمه می شوند و به همین دلیل امیدواریم مسئولان ورزش کشور در این خصوص دلیل قانع کننده ای داشته باشند.

در شرایطی که رشته های المپیکی در سراسر جهان در وضعیت خوبی به سر می برند و ملی پوشان با بهترین امکانات تمرینات آمادگی خود را پیگیری می کنند در حال حاضر حضور قایقرانان المپیکی کشورمان در المپیک 2012 لندن مشخص نیست!

با وجود اینکه ظرف یک هفته گذشته فدراسیون قایقرانی دچار حواشی زیادی شد و مسئولان، مربیان و ورزشکاران به دنبال توضیحی در خصوص برکناری دنیامالی از این سمت بودند اما تاکنون مسئولان وزارت ورزش در این خصوص هیچ اظهار نظری نکردند و در حال حاضر ملی پوشان بلاتکلیف هستند.

خاطرنشان می شود: البته در حال حاضر قایقرانان آبهای آرام در آلمان و اسلواکی به سر می برند و سولماز عباسی نیز دیگر قایقران المپیکی کشورمان است که در مسابقات جهانی سوئیس به سر می برد و قرار است آنها نیز تا هفته جاری به کشور بازگردند.

البته سرپرست فدراسیون این امیدواری را داده است که پس از انجام صحبت های اولیه رضایت قایقرانان را در خصوص حضور در رقابت های المپیک 2012 لندن جلب کند و مشکلی در این باره پیش نیاید البته وزارت ورزش در انتخاب مدیران ورزشی خود اختیار دارد تا با افرادی کار کند که بتواند با آنها هماهنگی لازم را از هرلحاظ داشته باشند اما در مقابل انتخابات این چنینی و در فاصله کمتر از 2 ماه و نیم مانده به بازی های المپیک لندن می تواند رشته های المپیکی را که موقعیت حسابی را دنبال می کنند در شرایط حساس و بحرانی قرار دهد با تغییر مسئول به طور حتم مدیران زیردست کمیته های مختلف با وجود سلایق تغییر خواهد کرد که این شرایط به طود ورزشکاران المپیکی و تیم های ملی نیست و بهتر بود این تغییرات پس از برگزاری بازی های المپیک و در صورت عدم نتیجه گیری مطلوب ایجاد می شود.

با توجه به اینکه در سال های گذشته نیز خطر تعلیق فدراسیون فوتبال را نیز تهدید کرد و طی آن مدتی فوتبال ایران با دخالت خارجی ها و تشکیل کمیته انتقالی مدیریت و تبعات آن نیز دیده شد حال باید.

مسئولان در جهت تعیین شده هرچه زودتر فکری برای مشکل بوجود آمده بکنند تا خطری گریبانگیر ورزشکاران المپیکی نشود و منتظر اما و اگرها نباشد./مح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار