آلودگی تونل صاحب الزمان(عج) در محور یاسوج - بابامیدان به عنوان بزرگترین تونل جنوب كشور برای مسافران این مسیر آزار دهنده است .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج ، طولانی بودن این تونل به طول دوهزار و 9متر و تردد پرشمار كامیون های حمل بار با آلایندگی بالا برآلودگی آن افزوده است.
مسافران این مسیر برلزوم تسریع در نصب تهویه هوای این تونل به لحاظ رو به افزایش بودن تردد جنوب به مركز كشور و بالعكس از این مسیر تاكید دارند.
راه ارتباطی یاسوح به بابامیدان از دو سال پیش مورد بهره برداری قرار گرفته است و حذف نقاط صعب العبور این مسیر باعث گسیل مسیر حمل بار و مسافر جنوب به مركز كشور از این راه ارتباطی شده است.
در مسیر محور یاسوج به بابامیدان 9 دهنه تونل به طول 5/4 كیلومتر وجود دارد كه علاوه برنبود سیستم تهویه در دو تونل بزرگ آن كه بیش از یك تا دو كیلومتر طول دارند، فاقد روشنایی هستند.
مدیركل راه وشهرسازی كهگیلویه وبویراحمد گفت: نصب تهویه تونل صاحب الزمان (ع) درمحور بابامیدان - یاسوج به 15 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
خیبر بیدارپور افزود: این پروژه از پیمانكار به این اداره را تحویل نشده است و عملیات تكمیلی آن شامل نصب تهویه تونل و سیستم روشنایی در برنامه قرار دارد.
رئیس روابط عمومی اداره كل راه شهرسازی كهگیلویه وبویراحمد نیزمی گوید : برای تامین روشنایی 9حلقه تونل محور یاسوج -بابامیدان حدود 25 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
مهران مسعودی گفت: حد فاصل تونل 5 تا 9 به طول 18كیلومتر به دلیل 'مه گیر' بودن در فصل زمستان نیازمند ایحاد سیستم روشنایی با اعتبار مورد نیار 20 میلیارد ریال است.
رئیس اداره روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی كهگیلویه و بویراحمد افزود: اجرای تهویه ، روشنایی معابر و نصب علائم راهنمائی و رانندگی در محور یاسوج – بابامیدان در محله مناقصه قرار گرفته است.
وی با بیان اینكه كار آسفالت لایه سوم در این محور در حال اجراست ،تكمیل عملیات باقی مانده از این محور ملی تا پایان سال جاری مورد توجه این اداره كل است.
كارشناسان راهنمایی و رانندگی حوزه برون شهری كهگیلویه وبویراحمد با اشاره به افزایش چشمگیر میزان تردد خودروی از راه ارتباطی یاسوج -بابامیدان در دو سال اخیر، بر لزوم ساماندهی سیستم روشنایی،تهویه هوا تونل های بزرگ و افزایش نصب علایم راهنمایی و رانندگی در این مسیر تاكید دارند. /س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.