استاندار آذربایجان غربی از اجرای 15 طرح مهر ماندگار در بخش آب استان خبر داد و یادآور شد: لایروبی بستر رودخانه های حوزه دریاچه ارومیه از مصوبات مهم و اساسی برای احیای دریاچه ارومیه است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه، وحید جلال زاده در جلسه شورای اداری آذربایجان غربی با حضور معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور از شناسایی و اجرای 35 طرح بزرگ و تاثیرگذار در قالب مهر ماندگار در استان خبر داد و افزود: از این تعداد 15 طرح در بخش منابع آب، شبکه های آبیاری و زهکشی و آب و خاک اجرایی می شود.

وی با بیان اینکه در قالب طرح مهر ماندگار راه آهن مراغه به ارومیه، بزرگراه ارومیه - میاندوآب، ارومیه - تبریز و چهار بیمارستان افتتاح و مورد بهره برداری قرار می گیرد، ادامه داد: تاکید هیئت دولت نسبت به حل بحران آبی دریاچه ارومیه و لزوم احیای این پهنه آبی نشانگر عزم جدی دولت برای تامین آب مورد نیاز این دریاچه است.

استاندار آذربایجان غربی انتقال آب از حوزه های مجاور، طرح باروری ابرها و صرفه جویی در مصرف آب کشاورزی با هدف رها سازی آب مازاد به دریاچه ارومیه را از طرح های مهم احیای دریاچه ارومیه عنوان و اضافه کرد: در بخش انتقال آب از رودخانه ارس و رودخانه گلاس به دریاچه ارومیه تاکید و منابع اعتباری طرحها را نیز مشخص کردند.

جلال زاده با بیان اینکه وزارت نیرو و پیمانکار در یک کار سریع موظف شده اند طرح های مورد نظر را اجرا و انتقال آب انجام شود، ادامه داد: تجهیز 50 هزار هکتار از اراضی حوزه آبریز دریاچه ارومیه به سامانه های تحت فشار، تامین تسهیلات اعتباری اجرای این طرح ها، لایروبی بستر رودخانه های حوزه دریاچه ارومیه ازدیگر مصوبات مهم و اساسی برای احیای دریاچه ارومیه است.

وی با بیان اینکه برای این منظور تا کنون بالغ بر یک میلیون متر مکعب از آب سد ها به سمت دریاچه ارومیه رها سازی شده، افزود: با توجه به بافت کشاورزی آذربایجان غربی، کارگروه توسعه کشاورزی در استان کار خود را آغاز کرده دولت برای تامین اعتبار مصوبات این کار گروه، دو هزارو 600 میلیارد ریال اختصاص داده است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.