نماينده دادستاني و مسئول نظارت بر اموال گروه امير منصورآريا گفت:‌ مه‌آفريد خسروي هيچ گونه انگيزه‌اي براي توليد و كارآفريني در كشور نداشته و تنها در راستاي رسيدن به اهداف و اميال خود در ايجاد اختلال اقتصادي در كشور فعاليت كرده است.

به گزارش خبرنگار  حوزه حقوقي قضايي گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، تورگ نماينده دادستاني و مسئول نظارت بر اموال گروه آريا در دادگاه رسيدگي به پرونده بزرگ فساد مالي، گفت: حدود 60 شركت در قالب مجموعه آريا فعاليت مي‌كردند كه اين شركت‌ها هيچگونه آدرس و دفتري نداشتند و تنها به صورت سوري فعال بودند.

وي افزود: چگونه مي‌شود فردي كه سواد ندارد و تا سا ل81 هيچگونه منبع مالي موثري نداشته  به يکباره به منابع مالي متعددي دست پيدا كند و با تحت تاثير قرار دادن چهره‌هاي شاخص و پرنفوذ به آنها رشوه داده و به كار خود ادامه دهد و بتواند لقب سلطان رشوه را از آن خود كند.

تورگ تصريح كرد: مه‌آفريد خسروي فعاليت‌هاي خود را در سال 80 با تاسيس شركت داماش شروع كرده است ولي در اين شركت نيز با كمك يكي از كارمندان خود يعني (ح-ط) قصد داشته با دادن رشوه به كارمندان بانك از چك‌هاي برداشتي خود رفع انسداد كند كه با هوشياري وزارت اطلاعات اين موضوع فاش شده و وي و كارمندش (ح-ط ) محكوم شدند.

نماينده دادستاني و مسئول نظارت بر اموال گروه آريا خاطرنشان كرد:‌ مه‌آفريد خسروي حدود 100 شركت و 500 خانه،‌باغ و ويلا به خود اختصاص داده  و با گرفتن پيش خدمت از كشورهاي خارجي و در اختيار گذاشتن 4 دستگاه ماشين لوكس براي همسرش،‌سفر به كشورهاي مختلف و تهيه بالگرد در كشورهاي جنوب شرقي آسيا و ‌تامين زندگي همسر دوم خود به بهترين شكل ممكن  و به صورت محرمانه يك زندگي اشرافي را براي خود شكل داده است.

تورگ اذعان داشت:‌گروه اميرمنصور آريا در پرداخت ماليات‌ها نيز سابقه درخشاني از خود نداشته است و با تاسيس شركت‌هاي مختلف سعي در انجام امور خلاف قانون خود داشته است به طوري كه تنها ر-ع و ل-ع امور شركت‌هاي امير منصور آريا را بر عهده داشتند و اين شركت‌ها در قالب سوري اداره مي‌شدند.

نماينده دادستاني و مسئول نظارت بر اموال گروه آريا تصريح كرد: مه‌آفريد خسروي چگونه مدعي حمايت از توليدو كارآفريني است در صورتي كه در راستاي استفاده و رسيدن به اميال خود حدود 500 ملك در نقاط مختلف داشته به طوري كه 18 واحد از آپارتمان‌هاي او در رشت در اختيار كارمندان گمرك است.

مه آفريد داراي سه تيم فوتبال است و اين در حالي است كه وي هيچ علاقه اي به فوتبال نداشته پس  با چه قصدي اين كار را انجام داده است؟

فعاليت‌هايي كه او در گيلان،‌لرستان و خوزستان و سه استاني كه به صورت قبيله‌اي و بومي اداره مي شود جاي تامل دارد.

تورگ اظهار داشت: ريخت و پاش‌هايي كه از سوي مه‌آفريد، خانواده، اطرافيان و كارمندانش صورت گرفته بيش از حد معمول بوده و اين امر ثابت كننده اين است كه وي هيچ وقت قصد كارآفريني نداشته است.

نماينده دادستاني و مسئول نظارت بر اموال گروه آريا با اشاره به اينكه مه‌آفريد خسروي از نظر اخلاقي بسيار خودخواه بوده و انديشه انحصارطلبي داشته اذعان كرد: وي به خاطر عدم خوب بودن هتل 5 ستاره خود در فرانسه خانم (م-الف) كه مسئول رفاهي شركت اميرمنصور آريا بود را اخراج كرد.

وي 29 ميليون 741 هزار متر مربع از اراضي كشور را به اختيار گرفته است چطور مي‌شود اين شخص دركمتر از 10 سال به يك چهره اقتصادي و پرنفوذ در امور گمركي، تهيه آژانس هواپيمايي و خريد هواپيما تبديل مي‌شود.

تورگ تصريح كرد: فرار برخي از متهمان پرونده فساد مالي بزرگ حكايت از آن دارد كه رانت خواري وسيعي در شركت اميرمنصورآريا شكل گرفته است./پ3
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار