لیگ دوازدهم حرفه ای به زودی شروع خواهد شد اما وعده مسئولان هنوز محقق نشده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران مسئولان دولت ایران مدتهاست که وعده خصوصی شدن استقلال و پرسپولیس را به هوادارن این دو تیم بزرگ و پرطرفدار داده اما وزارت ورزش برای فصل جدید هم بودجه سرخابی های پایتخت نشین را در نظر گرفته است.

علاقه سیاست مداران به فوتبال را نمی توان کتمان کرد و مدیران دولت ایران در این سالها هر گاه فرصت داشته، در میادین فوتبال حاضر شده است اما به نظر می رسد در خصوصی سازی استقلال و پرسپولیس ناتوان بوده اند چرا که هر از چندگاهی چنین وعده ای به هواداران 2 تیم می دهند اما در عمل هیچ اتفاقی رخ نمی دهد و سرخابی های پایتخت همچنان دولتی اداره می شوند و خبری از خصوصی سازی نیست.

از همان روزی که بحث خصوصی شدن استقلال و پرسپولیس را مطرح کردند، مطمئن بودیم که این وعده در حد یک حرف باقی خواهد ماند و سرخابی های پایتخت خصوصی نخواهد شد چرا که این تیم های بزرگ و مردمی شرایط و امکانات خصوصی شدن را در حال حاضر ندارند و اگر قرار باشد چنین اتفاقی رخ دهد، سالها کار و تلاش لازم است تا استقلال و پرسپولیس شرایط خصوصی شدن را به دست آورند.

وعده مسئولان عملی نشده و به نظر می رسد این دو تیم محبوب مثل گذشته بهانه ای بودند تا عده ای به اهداف مد نظرشان برسند اما آنچه که مسلم است با این وضعیت هرگز شاهد خصوصی شدن استقلال و پرسپولیس نخواهیم بود.

البته وعده خصوصی سازی استقلال و پرسپولیس تنها مربوط به دولت حال حاضر نبوده و در گذشته هم شاهد چنین وعده وعیدهایی از سوی مسئولان دولت بوده ایم . وعده هایی که هرگز عملی نشد و سرخابی های تهرانی همچنان از جیب دولت خرج می کنند.

سوالی که در این رابطه پیش می آید این است که دولت از هزینه کردن در فوتبال چه هدفی دارد؟ در این سالها همواره شاهد بوده ایم که
بودجه هفتگی خرج فوتبال شده اما این پول هیچ گاه در مسیر درست و اصولی هزینه نشده است.

استقلال و پرسپولیس به عنوان دو تیم بزرگ و پرطرفدار ایران هنوز استادیوم خصوصی ندارند و بودجه ای که به آنها تعلق می گیرد، صرف امور جاری و روزمره باشگاه می شود در پایان فصل هم مدیران این دو باشگاه میلیاردها تومان بدهی به جای می گذارند.

مدیران و مسئولان اگر به فکر استقلال و پرسپولیس هستند، به جای اینکه هر از چند گاهی بحث خصوصی شدن این دو تیم را مطرح کنند و راه به جایی نبرند، به دنبال این باشند که بودجه سرخابی های پایتخت درست و اصولی صرف شود تا استقلال و پرسپولیس امکانات یک باشگاه بزرگ و حرفه ای را داشته باشند.

بحث خصوصی سازی این دو تیم بزرگ با شرایط موجود هرگز به جایی نخواهد رسید و بهتر است با تغییر دیدگاه مسئولان امکانات را برای سرخابی های پایتخت فراهم کنیم تا در آینده شاهد خصوصی شدن این باشگاه ها باشیم.

تا زمانی که دولت برای استقلال و پرسپولیس بودجه تعیین می کند و این پول صرف خرید بازیکن و امور جاری باشگاه شود، صحبت از خصوصی سازی سرخابی های تهرانی یک خیال باطل است و هرگز شاهد چنین اتفاقی در فوتبال ایران نخواهیم بود و همواره شرایط موجود در این دو تیم بزرگ و مردمی برقرار خواهد بود./مح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار