کشف فسیل نوعی سمندر آبزی بزرگ تکامل حیوانات آبزی و ورود آنها به خشکی را نشان می دهد.

به گزارش خبرنگار دانش هاي روز باشگاه خبرنگاران،  اولین مهره داران جهت مهاجرت به این سرزمین از آب بیرون آمدند،  آنها می بایست راه می رفتند تا بتوانند بر روی چهار دست و پا راه بروند مانند سمندر که بر روی دست و پا راه می رود.
در مجله طبیعت اولین بازسازی3D  متحرک از اسکلت که یکی از ابتدایی ترین حیوانات روی زمین بوده و حدود 360 میلیون سال پیش زندگی می کرده که دارای ویژگی هایی میان ماهی و دوزیستان است.





محققان دانشگاههای لندن و کمبریچ با بازسازی دهها اسکن از نمونه های فسیلی و سپس جدا کردن استخوانها از سنگ اتصال آنها مانند یک پازل که این کار بوسیله نرم افزار انیمیشنی و با دستکاری به منظور برآورد حداکثر امکان تحرک را برای هر فصل انجام شد.
 جنیفر ای الک زیست شناس دوران قدیم یا کهنه سنکی می گوید:  این بازسازی نشان می دهد که تصویر مریخی کاملا اشتباه است و آنچه ما در کتابها و موزه ها از Lhiostega  می بینیم سمندری بزرگ است که بر روی چهار دست و پا راه می رود.





بر اساس این گزارش،  مهره داران باستانی در مناصل لگن و شانه بسیار کمتر نسبت به جانوران مدرنی مثل تمساح ها و سمندرها و .... دارای حرکت بودند و به طور خاص قادر بودند تا پاهای خود را به عقب و جلو و پایین و بالا ببرند در حالیکه در جانوران مدرن آنها کاملا قادرند تا دست و پاهای خود را در اطراف محور طولی خود حرکت دهند.





 با توجه به این بازسازی اولین مهره داران روی زمین به علت حرکت  هماهنگ در پاهای جلوی خود کشیدگی بدن آنها به سمت جلو است.
  Mudskipper نوعی ماهی است، که بوسیله باله های جلوی خود مانند چوبی که در زیر بغل قرار می گیرد در بالا بردن بدن و حرکت رو به جلو به آن کمک می کند که محققان اظهار می کنند که این نوع حرکت ممکن است برای ایجاد ثبات در بدن در طول حرکت آنها مفید باشد./عط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار