زهرا عزيزي ضمن بيان احتمال تاسيس بنياد فرهنگي "احمد عزيزي" در تهران از تصميم خود مبني بر شروع پيگيري‌هاي حقوقي در جهت تاسيس اين بنياد طي چند روز آينده خبر داد.

زهرا عزيزي، خواهر احمد عزيزي شاعر فقيد كشورمان در خصوص تاسيس بنياد فرهنگي احمد عزيزي به خبرنگار حوزه ادب باشگاه خبرنگاران گفت: پس از درخواست من از مقام معظم رهبري مبني بر تاسيس بنيادي براي حفظ و نشر آثار احمد عزيزي، ايشان دستور تاسيس اين بنياد را صادر كردند.
وي ادامه داد: محسن مومني شريف نيز در پي عيادت از برادرم آمادگي موزه هنري را در جهت تاسيس بنياد اعلام كردند.
وي تصريح كرد: به احتمال زياد اين بنياد در تهران و يكي از شعبه‌هاي آن نيز در كرمانشاه تاسيس خواهد شد و من نيز طي چند روز آينده با آقاي مومني شريف رئيس موزه هنري كشور صحبت كرده و پيگير كارهاي حقوقي براي تاسيس بنياد فرهنگي احمد عزيزي مي‌شوم.
همچنين حبيب ايل بيگي مدير روابط عمومي و امور بين‌الملل موزه هنري در اين رابطه گفت: در بازديدي كه رئيس موزه هنري كشور و هيئت همراهش از احمد عزيزي داشتند و با موافقت خانواده‌ي احمد عزيزي قرار بر اين شد كه بنياد فرهنگي احمد عزيزي تشكيل شود.
وي ادامه داد: در حال حاضر براي تاسيس اين بنياد با مشكلاتي چون تدوين اساسنامه و مشكلات قانوني و تشريفاتي و اخذ مجوز فعاليت اين بنياد از سوي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي مواجه هستيم.
وي خاطرنشان كرد: به علت آن كه كتاب‌هاي اين شاعر از سوي ناشران متفاوتي به چاپ رسيده است، دريافت رضايت اين ناشران براي در اختيار قرار دادن مالكيت معنوي و حقوقي آثار عزيزي به بنياد، يكي ديگر از مشكلات ما در جهت تاسيس اين بنياد محسوب مي‌شود.
گفتني است، احمد عزيزي شاعر آيئني و انقلابي كشورمان از سال 1386 به علت كاهش سطح هوشياري ناشي از تشنج و بيماري قلبي و كليوي در بخش ICU بيمارستان امام رضا(ع) در كرمانشاه بستري شده است./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار