مسئول بسيج دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي گفت: مجلس نهم هر چه بشتر در پي ايجاد ارتباطي توليدگر و پويا بين مجلس و دانشگاه باشد.

اسحاق بنداني مسئول بسيج دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي در گفتگو با خبرنگار حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران در آستانه آغاز به كار مجلس نهم درباره انتظار دانشجويان از اين مجلس گفت: با اشاره به سفارش مقام معظم رهبري مبني بر وحدت كل قوا،‌ مجلس بايد با دوري از هرگونه تصميم مقطعي و اختلاف‌هاي بي اساس تمام نيرو به حل و ساماندهي مسائل كشوري بپردازد.

وي ادامه داد:‌ مجلس بايد با نگاهي كلان به مسائل ملي و امر قانون‌گذاري توجه داشته باشد و با وحدت و نظارت بر امور به انسجام و تعالي درخور نظام اسلامي برسد.

بنداني با اشاره به اينكه محور توسعه و پيشرفت بايد براساس معيارهاي فرهنگي پي‌ريزي شود گفت:‌مهمترين انتظار دانشجويان از مجلس رسيدگي به مسائل فرهنگي است. از آنجايي كه توليد علم به هر نحوي مطلوب جامعه اسلامي نيست، لذا مجلس موظف است با تبيين برنامه‌هاي فرهنگي مدون و سنجيده بر توليد دانشگاه‌ها و نظام نظارت كند.

مسئول بسيج دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي تصريح كرد: مجلس بايد به مشكلات و مسائل مربوط به تحصيلات تكميلي رسيدگي كند. در حال حاضر يكي از دغدغه‌هاي و دانشجويان نابساماني شرايط و قوانين مربوط به تحصيلات تكميلي است. در گذشته شاهد اين بوده‌ايم كه بدون توجه به فضاي آموزشي موجود اقدام به افزايش ظرفيت‌ها مي‌شود و اين در واقع ناديده گرفتن مشكلات دانشگاه‌ و دانشجو است.

بنداني خاطرنشان كرد: در حال حاضر دانشگاه‌هاي ما براساس سيستم مقاله محور پيش مي‌رود و مجلس بايد تلاش كند با طرح و تصويب برنامه‌هايي فضاي آموزش كشور را به فضاي توليد محور تبديل كند و با تلاش هر چه بشتر در پي ايجاد ارتباطي توليد گر و پويا بين مجلس و دانشگاه باشد.


برچسب ها: شهید ، بهشتی ، بسیج ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار