پرداخت هزینه پارک خودرو از این پس با کارت بلیط های الکترونیکی میسر است و پارکومترهای جدید میزبان جدید خودروهای شهروندان هستند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، چند سالی است که کارت بلیط های الکترونیکی مترو پا به عرصه ظهور گذاشتند و استقبال مردم از آن کاملا رضایت بخش بود.
اما با راه اندازی دستگاه های کارت خوان در داخل اتوبوس ها استفاده از کارت بلیط های الکترونیکی بیش از پیش مورد توجه قرار گرفت ، اما این بار بعد از اتوبوس ها نوبت به پارک خودروها و پرداخت هزینه پارکبان ها با کارت بلیط های الکترونیکی رسید.
طی چند روز گذشته خبرهایی مبنی بر پرداخت هزینه پارک با کارت بلیط الکترونیکی بر روی خروجی برخی خبرگزاری ها قرار گرفت. تشکری هاشمی ، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از برنامه‌ریزی برای حذف مبادله پول نقد بین پارکبان‌ها و شهروندان خبر داد و گفت: پرداخت وجه پارک حاشیه‌ای تنها از طریق کارت بلیت الکترونیک مترو و اتوبوس انجام خواهد شد.
وی به انتقاد شهرداری تهران مبنی بر عملکرد دوره‌های قبلی پارکبان‌ها  اشاره کرد و افزود: سال گذشته و پس از برگزاری جلسات همفکری با پلیس راهنمایی و رانندگی و شورای شهر، بخشی از این مشکلات برطرف شد.
تشکری هاشمی با اشاره به تجهیز بخشی از فضاهای پارک حاشیه‌ای به پارکومترهای جدیدی که با بلیت الکترونیکی مترو و اتوبوس قابل استفاده است، اذعان داشت : امسال بخش دیگری از فضاهای پارک حاشیه‌ای پایتخت به پارکومتر مجهز خواهد شد.
تشکری هاشمی گفت : علاوه بر افزایش شمار پارکومترهای دیجیتال، دستگاه‌هایی در اختیار پارکبان‌ها قرار خواهیم داد تا به این ترتیب اخذ وجه پارک، تنها از طریق بلیت الکترونیک انجام شود.
معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار تهران با اشاره به برنامه‌ریزی شهرداری برای توسعه خدمات کارت بلیت الکترونیکی در حوزه حمل‌ونقل عمومی، خاطرنشان کرد : مطالعات این پروژه در حال انجام است تا در آینده نزدیک، کارت بلیت مترو تهران در پارکینگ‌های عمومی، پارک حاشیه‌ای و تاکسی نیز قابل استفاده باشد و تا پایان امسال قطعا بخشی از این اهداف محقق می‌شود.
براساس گفته های معاون حمل و نقل و ترافیک  شهرداری تهران به سراغ شهروندانی که تاکنون از کارت بلیط های الکترویکی برای پرداخت هزینه پارک استفاده کرده بودند رفتیم.
یکی از شهروندانی که با استفاده از این کارت ها هزینه پرداخت کرده بود گفت با استفاده از دستگاهی که  در کنار خیابان نصب شده بود هزینه پارک را پرداخت کردمو متناسب با مدت زمان پارک خودرو از کارت هزینه کسر می شود.
شهروند دیگری که نصب چنین دستگاه هایی را در سطح شهر مثبت ارزیابی کرد گفت. با استفاده از این دستگاه ها خیلی راحت تر می توان هزینه پارک را پرداخت کرد و سرعت در پرداخت یکی از وجه های مثبت استفاده از کارت بلیط الکترونیکی برای پرداخت هزینه های پارکبان محسوب می شود.
استفاده از پارکومترها که با کارت بلیط های الکترونیک امکان پذیر است شیوه نوینی برای صرفه جویی در وقت و هزینه افراد محسوب می شود تا در آرامش خیال بدون حمل پول فقط با یک کارت  کوچک  نسبت به پرداخت هزینه ها اقدام کرد.
گزارش از زرچینی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار