رييس كاخ گلستان از نمايش كتب و آثار نوشتاري مرتبط با كاخ گلستان در بخش جنبي همايش ملي پژوهشي نگين پايتخت خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از اداره كل روابط عمومي و امور فرهنگي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري مسعود شريفي گفت: نويسندگان و پژوهشگران مي توانند آثار نوشتاري خود شامل كتاب، پايان نامه و ... را جهت بررسي و رقابت به اين همايش ارسال كنند.
وي درخصوص شرايط پذيرش آثار افزود: آثار نوشتاري بايد درخصوص كاخ گلستان و ويژگي تاريخي و موزهاي آن بوده و يا از منابع كاخ گلستان در آن استفاده شده باشد.
بر اساس اين گزارش آثار نوشتاري راه يافته به بخش جنبي، ضمن معرفي و تجليل در حاشيه ي همايش به نمايش گذاشته خواهند شد.
از آثار موجود درگنجينه كتب و نسخ خطي و تاريخي كاخ گلستان مي توان به: قرآن هاي خطي، مرقع گلشن، مناجات نامه امام علي (ع)، تخفه الملوك، شاهنامه¬ي فردوسي در دوره هاي مختلف از جمله شاهنامه ي بايسنقري، ديوان هاي خطي شعراي مختلف، كتاب شش جلدي هزار و يك شب، كتب چاپ سنگي و ... اشاره كرد.
پژوهشگران و دانشجويان متقاضي تا 20 مهر مهلت دارند آثار  خود را به دبيرخانه همايش ارسال  و جهت كسب اطلاعات مورد نياز و نحوه ي ارسال آثار به سايت همايش به نشاني www.GolestanConf.ir مراجعه كنند.
 گفتني است "همايش ملي پژوهشي نگين پايتخت " آبان سال جاري از سوي سازمان ميراث فرهنگي و با همكاري دانشگاه هنر تهران برگزار مي شود./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار