مدیر کل راه آهن جنوب گفت: نسل جدید قطارهای سریع السیر همزمان با سالروز آزاد سازی خرمشهر به خط آهن خرمشهر – اهواز پیوست.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران خوزستان ، خسرو رشیدی اظهار کرد: با بازسازی 160 کیلومتر از خطوط آهن خرمشهر - اهواز شرایط مناسبی برای استفاده از قطار پرسرعت مهیا شده است.
رشیدی افزود: با پیوستن قطار ریل باس به خط آهن خرمشهر – اهواز علاوه بر افزایش امنیت سفر، کاهش هزینه ها و افزایش سرعت حدود 338 مسافر به ظرفیت قطارهای این خط آهن افزوده شد.

مدیر کل راه آهن جنوب گفت: برای پیوستن قطار ریل باس به خط آهن خرمشهر – اهواز بیش از 50 میلیارد تومان هزینه شده است.
 
رشیدی همچنین گفت: در سوم خرداد خط آهن دوم راه آهن خرمشهر- اهواز نیز  به صورت آزمایشی به بهره برداری رسید و با بهره برداری از خط آهن دوم خرمشهر- اهواز مسافران این خط با دو برابر افزایش سرعت به مقصد می رسند.

وی طول این خط آهن را 120 کیلومتر اعلام کرد و افزود: مراحل اجرایی مرحله نخست این خط از اهواز به ایستگاه حمیدیه انجام شده است.

رشیدی با بیان اینکه برای اجرای این طرح 320 میلیارد ریال هزینه شده است، عنوان کرد: با توجه به قدیمی بودن و کیفیت پائین ریل نخست راه آهن خرمشهر - اهواز، قطار در این مسیر با سرعت 45 کیلومتر در ساعت حرکت می کند و با بهره برداری از خط جدید سرعت قطارها در این مسیر تا 120 کیلومتر افزایش می یابد.
 
خوزستان بیش از 900 کیلومتر خطوط اصلی و فرعی راه آهن دارد./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Germany
محمود
۱۶:۳۴ ۱۱ مرداد ۱۳۹۱
این که قطار پر سرعت نیست، دیزله
high-speed train ها همه برقی هستند و سرعت شان به 500 کیلومتر در ساعت می رسد.