سايت دومين جشنواره جوان و راديو (جوانه) با حضور مدير شبكه راديويي جوان راه‌اندازي شد.

به گزارش خبرنگار حوزه راديو و تلويزيون باشگاه خبرنگاران بهنام احمدپور مباركه مدير راديو جوان در نشستي كه ظهر امروز پيرامون دومين جشنواره جوانه برگزار شد گفت: با توجه به استقبال خوبي كه سال گذشته از اولين جشنواره "جوان و راديو" از سوي مخاطبان صورت گرفت فراخوان دومين جشنواره "جوان و راديو" از امروز 7 خرداد انجام شد و علاقمندان براي شركت در اين جشنواره مي‌توانند تا 20 شهريور آثار شنيداري و غير شنيداري خود را به دبيرخانه جشنواره ارسال كنند.

وي افزود: اين جشنواره با اهداف شناخت واقع بينانه از مخاطب جوان، شناسايي نيروهاي مستعد در برنامه‌سازي، تامين شناخت مخاطب از رسانه راديو و معرفي راديو به نسل جوان در دو بخش برنامه‌سازي كوتاه، آنونس راديويي، قطعات راديويي به عنوان بخش شنيداري با موضوع "جوان ايراني و همچنين مقاله، شعر، داستانك،‌وبلاگ نويسي، نقد راديويي، ايده‌و متن راديويي در بخش غيرشنيداري با موضوع راديو جواني كه دوست داريم برگزار مي‌شود.
مدير راديو جوان با بيان اينكه دومين جشنواره جوان در راديو جوان با همكاري وزارت ورزش و جوانان بنياد ملي نخبگان برگزار مي‌شود اظهار داشت: در بخش غيرشنيداري جشنواره "جوانه " مدت زمان بخش‌هاي مرتبط به برنامه‌سازي، آنونس راديويي و قطعات راديويي به ترتيب بايد در چهارچوب زماني 10 دقيقه و 3 دقيقه خلاصه شده باشند.
وي ادامه داد: آيتم نقد راديويي به عنوان يكي از لينك‌هاي اين جشنواره است كه فرصت مناسبي را براي راديو جوان در راستاي تنوع در برنامه‌سازي و همچنين افزايش سطح كيفي توليدات راديويي ايجاد مي‌كند.
 احمدپور مباركه تصريح كرد: علاقمندان براي شركت در اين جشنواره مي‌توانند آثار خود را از امروز 7 ارديبهشت تا 20 شهريور ماه به صندوق پستي 5747-19395 ارسال كنند و ستاد اجرايي اين جشنواره از 20 مرداد سال جاري به انتخاب آثار پرداخته و از اول تا 20 مهر نيز داوري‌ها به پايان خواهد رسيد همچنين اختتاميه دومين جشنواره "جوان و راديو" (جوانه) 8 آبان در تهران برگزار خواهد شد.
وي با بيان اينكه در دومين جشنواره جوانه از 5 نخبه ايراني در عرصه‌هاي مختلف تقدير خواهد شد بيان كرد:‌در اين دوره از جشنواره جوانه به 14 اثر برگزيده در بخش غيرشنيداري ، 23 اثر در بخش شنيداري و دو اثر در بخش ويژه جوايز نفيس چون كمك هزينه سفر به عتبات و عاليات و جوايز غيرنقدي، لوح و تنديس جشنواره ارائه خواهد شد، همچنين طبق اولين جشنواره جوانه در پي موافقت معاونت صدا 5 نفر از برگزيداگان دومين جشنواره جوانه نيز پس از گذراندن دوره‌هاي آموزشي مي‌توانند به عنوان همكار در راديو فعاليت كنند.
وي در ارتباط با داواران اين جشنواره گفت: در مرحله انتخاب آثار و داوري نهايي آثار از داوران جشنواره‌ بين‌المللي صدا بهره خواهيم برد همچنين در بخش غيرشنيداري نيز از تجربيات متخصصين مربوطه استفاده مي‌كنيم و به طور كلي هنوز ليست كميته هيئت داوران دومين جشنواره جوانه تكميل نشده است.
مدير شبكه راديويي جوان ضمن بيان اين مطلب كه شركت‌كنندگان در اولين جشنواره جوان و راديو (جوانه) مي‌توانند آثار شنيداري و غيرشنيداري خود را از سايت "سروصدا" دريافت كنند افزود: هم اكنون در حال بررسي‌هاي لازم در جهت بين‌المللي شدن جشنواره جوانه هستيم و اميدوارم سومين دوره آن در سال 92 به صورت بين‌المللي برگزار شود.
گفتني است، دبيرخانه اين جشنواره براي علاقمندان شركت در جشنواره جوانه فايل صوتي آموزشي ترتيب داده است تا شركت‌كنندگان بتوانند با فرمت و تكنيك‌هاي برنامه‌سازي راديويي آشنا شود./م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار