دانشگاه آزاد اسلامی ابهر با وجود دانشگاه‌های آزاد اسلامی مراکز استان‌های منطقه دو کشور و بر اساس امتیازها در جایگاه نخست قرار دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ابهر در گفت و گوباخبرنگارباشگاه خبرنگاران زنجان با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر یکی از دانشگاه‌های مهم کشور و منطقه محسوب می‌شود،گفت: این دانشگاه نه تنها در بین دانشگاه‌های آزاد بلکه در بین دانشگاه‌های دولتی نیز از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

رجایی افزود: در یک بررسی و ارزیابی صورت گرفته در زمینه موقعیت و جایگاه پژوهش،این واحد دانشگاهی در بین 110 واحد دانشگاه آزاد، رتبه یازدهم را به خود اختصاص داد.

وی تصریح کرد: دانشگاه آزاد هم‌اکنون به 17 منطقه تقسیم‌بندی شده است که منطقه دو شامل استان‌های اردبیل، آذربایجان‌غربی و زنجان بوده و دانشگاه آزاد ابهر با وجود دانشگاه‌های آزاد اسلامی مراکز این سه استان و بر اساس امتیازها در جایگاه نخست قرار دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر با اشاره به بحث شاخص استاد به دانشجو گفت: در حال حاضر 10 هزار و 500 دانشجو داریم که 250 عضو هیئت علمی تمام‌وقت و نیمه‌وقت نیز مشغول به فعالیت هستند و ما برای هر 40 دانشجو یک عضو هیئت علمی داریم.

رجایی ادامه داد:در بحث‌ فضای دانشگاه نیز دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر نه تنها در منطقه دو بلکه در کشور حرفی برای گفتن دارد به گونه‌ای که برای هر دانشجو 9 مترمربع فضا داریم.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر در مسیر ارتقای کیفی گام برمی‌دارد، بیان کرد: 28 رشته مقطع کارشناسی ارشد در این دانشگاه وجود دارد که بالاتر از برنامه محسوب شده و این تعداد رشته حتی در دانشگاه آزاد اسلامی مرکز استان نیز وجود ندارد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.