متهم رديف اول پرونده فساد بزرگ مالي، گفت: در تنزيل ها دخالتي نداشتم و از نظر من همه ال سي ها واقعي بوده و مستند قانوني نيز دارد.

به گزارش خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، مه آفريد خسروي متهم اصلي پرونده فساد  بزرگ مالي در دفاع از خود با اشاره به اينکه مسائلي وجود دارد که سطح آنها از اين دادگاه بالاتر است، اظهار داشت:  من در قضيه تنزيل قيمت ها هيچ  نقشي نداشتم و از نظر من همه ال سي ها واقعي بوده و مستند قانوني داشته و فروشندگان برخي از کالاها از ترسشان اظهارات دو پهلو داده اند.

وي افزود: شرکت کارگروه ملي اميرمنصور آريا با دو ميليارد و 400 ميليون تومان فروش کالا داشته و اين موضوع ثبت شده است لذا پولي را که به دست آورده تنها براي توليد مصرف نکرده و بخشي از براي کارهاي تجاري قرار داده است.

مه آفريد خسروي اذعان داشت: شرکت هايي همچون فولاد اسپادانا و شرکت هاي ديگر، شرکت هاي مستقل مالي هستند لذا مباحث مطرح شده در خصوص فروش ال سي ها مربوط به اين شرکت ها به من ربطي نداشته و من در قضيه تنزيل ها دخالتي نداشتم زيرا گردش پول به حساب خود اين شرکت ها مي رفت.

متهم اصلي اين پرونده با اشاره به اينکه من تنها پاسخگوي پرونده مجموعه خود هستم اظهار داشت: متهم (س. خ) کارمند گروه ملي فولاد برادرزن من است براي فولاد خوزستان عمليات تنزيل را انجام مي داد  و براي شرکت من اين کار را انجام نداده.

اين متهم تصريح کرد: (س. خ) براي فولاد خوزستان که متعلق به دولت است تنزيل را انجام مي داد و مسئول رسيدگي به تنزيل ها بود و براي شرکت من هيچگونه تنزيلي را انجام نداده است.

مه آفريد خسروي در باره رشوه هايي که به کارمندان بانک ملي شعبه کيش و بانک سپه شعبه کيش از سوي (س.خ) به آنها داده شده است، گفت: پولهايي که به کارمندان  بانک ملي و بانک سپه شعبه کيش از سوي (س خ) پرداخت شده بود بعنوان عيدي از من دريافت شده و به اين کارمندان داده شده.

وي افزود: مبلغ 100 ميليون تومان توسط (س خ ) از من براي دادن به (م) به عنوان قرض دريافت شد و من خبر نداشتم که (س. خ) اين پول را به (م) مي دهد يا خير و بعدها خبردار شدم که (س .خ) گفته است که در کيش عرف است به کارمندان بانک عيدي مي دهند از اين رو (س. خ) عنوان کرد صد ميليون را بابت عيدي به کارمندان داده است.

مه آفريد خسروي درخصوص پرداخت 900 ميليون تومان به متهم (خ. الف) يکي از معاونان اسبق صنايع گفت: ما به دليل اينکه سهميه مان در شمش فولاد کم نشود و در روند کارهايمان دچار مشکل نشويم مجبور شديم به (خ الف) رشوه دهيم.

و در اين موضوع نيز ( س) معاون وزير به همراه (خ. الف) و (ع. ر) مدير گروه ملي فولاد اهواز که به دفتر من آمدند و قرار شد ما اين مبلغ را بابت تحصيل در روند کارمان به (خ الف) بدهيم.

و همچنين آقاي (س) در اين جلسه به ما قول دادند اگر مديرعامل شرکت فولاد مبارکه بشوند به ما سهم ورق بدهند.

متهم رديف اول  پرونده فساد مالي بزرگ با اشاره به اينکه برخي از معاونين يکي از وزاري سابق دولت اهل، رشوه خواري بودند اذعان داشت: تا سال 87 که ما شرکت ما با بانک ملي شعبه مرکزي فعاليت مي کرد هيچ مشکلي نداشتيم اما زماني که گروه ملي خريداري کرديم با بانک صادرات وارد رايزني شديم و از اين رو بازرسي يکي از وزارتخانه ها  نامه اي را به بانک صادرات نوشت که شرکت اميرمنصور آريا با 120 ميليارد تومان قصد دارد گروه ملي فولاد را بخرد و اين درحالي بود که ما در آن زمان گروه ملي فولاد را خريداري کرديم و نيز مشاهده کرديم که کارشکني ها از سوي بانک صادرات شروع شد.

مه آفريد خسروي خطاب به (ع. ر) مديرعامل اسبق شرکت فولاد اهواز گفت: اگر در جريان گشايش اعتبارات نبوديد چرا اظهار نظر مي کنيد شما نبايستي در اين خصوص حرف بزنيد.

وي تصريح کرد: علي رغم بحث هاي منتشر شده از سوي برخي افراد شرکت هاي من کاغذي نبودند بلکه در راستاي ايجاد توليد در کشور فعاليت هاي خود را پيگيري مي کردند.

مه آفريد خسروي تصريح کرد: کساني چون  (م) که در تجارت روغن نقش داشته اند در اظهار نظري خطاب به (س) که دوست مشترک من و اوست، خوشحال شد که من را اعدام مي کنن، ضمن اين که اين آافراد  و امثال اينها بايستي پاسخگو باشند که چرا در کارهاي من کارشکني مي کردند.

وي با اشاره به خاوري اظهار داشت: مي دانم چه کساني خاوري را فراري داده اند در جلسه آينده نام آنها را فاش خواهم کرد.

مه آفريد در ادامه اظهار داشت: من گروه ملي را به واسطه سفارش آقايان خريدم و ( الف) معاون يکي از وزرا برايم 300 ميليارد از بانک صنعت و معدن معرفي نامه اعتباري گرفته بود و مي خواست به اين صورت بخشي از سهام بانک آريا را به نامش کنم.

اين متهم با بيان اينکه من از هفت صبح تا 12 شب کار مي کردم اظهار داشت: من گروه ملي را براي اجراي اصل 44 خريداري کردم و گشايش‌هاي اعتباري که امروز به من نسبت مي دهيد را بانک صادرات انجام داده و هيچ ارتباطي با من نداشته است.

مه‌آفريد اميرخسروي گفت:‌ در روز 5 آبان سال 90 بانک مرکزي يک نامه به بانک ملي مي زند مبني بر اينکه گروه آريا بايد تمام بدهي اش را با اين بانک و بانک‌هاي ديگر کشور ظرف مدتي کوتاه تسويه کند؛‌آقاي قاضي خودتان قضاوت کنيد که منظور آنها ازاين اعمال فشارها چه بود؟

مه آفريد با بيان اينکه  (الف) رابط خاوري در وزارت اطلاعات بود و کارهاي او را انجام مي‌داد گفت:‌من حتي به دفتر  (ح) يکي از مقامات عالي کشور رفتم و موضوع باج‌خواهي را مطرح کردم؛ من قصد ندارم فرار کنم و يا اينکه مسئوليت کارهايم را نپذيرم. روزي که حکم بازداشت من صادر شد همان روز من از اين حکم باخبر بودم؛ آقاي ش يکي از کارمندان وزارت اطلاعات به ما خبر داد که فرار کنيد ولي من اين کار را نکردم ولي چون برادرم در اين موضوع نقشي نداشت تصميم گرفتم که او از کشور برود و همين کار را نيز کرد.

وي درباره 8 ميليارد رشوه به ( ط-ن) اظهار داشت:‌اين پول براي تنزيل نبوده  بلکه در جهت سود معاملاتي بود که با شرکت خدمات فولاد ايران انجام مي داديم./پ3




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار