يك كارشناس هسته ای گفت: مذاکرات بغداد چرخش دوگانه مواضع غرب نسبت به فعالیت های صلح آمیزهسته ای ایران را در مجامع بین المللی به نمایش گذاشت.

فرهاد جوانمردي در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران در تحلیل مذاکرات ایران و گروه 1+5  در بغداد گفت: موفقیت های ایران در مذاکرات 1+5 بغداد به روشنی مشهود است و  روند این گفتگوها چرخش دو گانه مواضع غرب نسبت به فعالیت های صلح آمیز هسته ای ایران را در مجامع بین المللی به نمایش گذاشت .

وي افزود: غرب درمذاكرات بغداد با رویکرد دوگانه ای كه بيشتر تحت تاثير لابي صهيونيسم قرار داشته وارد مذاكرات شد و انتظار داشت تا ایران از مواضع اصولي خود كوتاه بیاید و به این ترتیب  موفقيت هاي استانبول 2 را تحت الشعاع این صحنه سازی ها قرار دهد.

جوانمردی تاکید کرد: تاکتیک های ویژه تیم مذاکره کننده ایرانی در بغداد تدابیر غرب را در ایجاد توقف گفتگو ها بر سر مسائل هسته ای کشورمان با شکست مواجه کرد.

این کارشناس هسته ای  با اشاره به روند مذاكرات آتي درمسكو خاطر نشان كرد: روند گفتگوهای هسته ای ایران تا امروز مثبت بوده و قطعا مذاکرات مسکو هم نویدهای دیگری برای ادامه فعالیت های صلح آمیز هسته ای کشورمان به دنبال خواهد داشت./پ2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار