نوجوانان، جوانان و زنان، هدف اصلي كمپاني هاي چند مليتي توليد دخانيات هستند.

به گزارش سرويس علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از دبيرخانه ستاد كشوري كنترل و مبارزه با دخانيات مركز سلامت محيط و كار در چهارمین روز از هفته جهانی بدون دخانیات که " نوجوانان، جوانان و زنان هدف اصلي صنايع دخاني" نام گذاری شده است، ضمن بیان این مطلب اعلام کرد: ممنوعيت كامل دخالت هاي صنايع دخاني در برنامه هاي كنترل دخانيات مي تواند از جوانان و نوجوانان در برابر اين محصول مرگبار محافظت کند.

بر اساس این گزارش، عبارات فريبنده اي مانند سيگارهاي لايت يا سبك و يا توتون ميوه اي، راهي براي گمراه كردن جوانان، نوجوانان و زنان از سوي كمپاني هاي دخاني است و نه گفتن به اولين نخ سيگار مهارتي كارآمد براي نجات جوانان و نوجوانان از چنگال صنايع دخاني است.

بر پایه این گزارش، 5 ميليون از افراد زير 18 سال در دنيا سرانجام در اثر مصرف سيگار دچار مرگ مي شوند و 20  درصد از افراد سيگاري در جهان را زنان تشكيل داده و اكثر آنها مادران و زنان خانواده هستند.

بر اساس این گزارش، جوانان سالم آينده سازان جامعه سالم و عاري از دخانيات هستند و افزايش آگاهي و تقويت مهارت هاي لازم در جوانان راهكارهايي جهت مقابله با ترفندهاي صنايع دخاني است.

بر پایه این گزارش، باورهاي غلط نظير اينكه  مصرف دخانيات موجب محبوبيت در بين هم سالان، بزرگ شدن و بالغ شدن، آزادي و استقلال و كاهش اضطراب مي شود باعث فريب نوجوانان وجوانان شده و اين باورها  موجب گرايش آنان به مواد دخاني و افزايش مصرف آن مي شود و تاثير همسالان بر جوانان و نوجوانان در گرايش به مصرف دخانيات بيش از والدين است.

لذا، ممنوعيت استعمال مواد دخاني در اماكن عمومي راهي براي مصون ماندن جوانان و نوجوانان نسبت به مصرف دخانيات است.

گفتنی است: 4 تا 10 خرداد ماه هفته جهانی بدون دخانیات است و شعار روز جهانی بدون دخانیات " دخالت های صنایع دخانی چند ملیتی را متوقف کنیم" اعلام شده است./ح
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار