مجری طرح انتقال آب زاینده رود به كاشان، از تكمیل شدن آن بر اساس طرح مهر ماندگار دولت خبر داد.

 محمد ممتازپور'،در گفتگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران اصفهان اظهار داشت: این طرح كه اجرای آن از سال 76 آغاز شده، مدتی به علت كمبود اعتبار به كندی در حال انجام بود كه  با تدبیر دولت خدمتگزار، در ردیف طرح هایی قرار گرفت كه بایستی تا پایان دولت دهم به پايان برسد.

وی افزود: هم اكنون، بیش از 200 لیتر آب در ثانیه در قالب این طرح به منطقه كاشان انتقال داده می شود كه با پايان این طرح، حجم آب انتقالی به یكهزار و 100 لیتر بر ثانیه خواهد رسید.

وی، با اشاره به اینكه اعتبار هزینه شده برای این طرح از 15 سال گذشته تاكنون هزار و 700 میلیارد ریال بوده است ، تاكید كرد: برای اتمام آن، 700 میلیارد ریال اعتبار دیگر مورد نیاز است.

مجری طرح انتقال آب زاینده رود به كاشان تصریح كرد: 90 درصد این طرح انجام شده و با حفر پنج كیلومتر باقیمانده در 10 روز آینده، عملیات اجرای ایستگاه های پمپاژ آب آغاز خواهد شد.

ممتازپور، با اشاره به اینكه دولت خدمتگزار با هدف تكمیل طرح های نیمه تمام، بودجه خاصی را به این بخش اختصاص داده است خاطرنشان كرد: با تامین اعتبار مورد نیاز برای این طرح، شاهد راه اندازی ظرفیت كامل آبرسانی به منطقه كاشان در آینده نزدیك خواهیم بود.

با اجرای طرح آبرسانی زاینده رود به منطقه كاشان، سالانه 30 میلیون متر مكعب آب به این مناطق منتقل و بخش عمده آب شهرستان های كاشان و آران و بیدگل از این منبع تامین خواهد شد.

گفتنی است:هم اكنون بخش عمده آب دشت كویری كاشان از منابع زیرزمینی در حال اتمام، تامین می شود./ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.