نزديك به دوسوم مردم فرانسه، عملكرد "فرانسوآ اولاند" را در روزهاي نخستين رياست جمهوري، تائيد كرده اند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري رويترز؛ دو سوم از مردم فرانسه، عملكرد "فرانسوآ اولاند" را از آغاز به قدرت رسيدن تائيد كرده اند و اين تائيديه مي تواند پايه هاي دولت "اولاند" را براي كسب اكثريت كرسي هاي پارلمان و مقابله با چالشهاي بحران يورو محكم كند.

"اولاند" در حالي در تاريخ 15 مه وارد كاخ اليزه شد كه فرانسه با بحران بزرگ اقتصادي، بيكاري مفرط و تنشهاي مربوط به خروج يونان از منطقه يورو، مواجه بود.

از نخستين فعاليتهاي موثر او، مجموعه سفرهايش به برلين و واشنگتن و همچنين تلاش براي خروج نظاميان فرانسوي از افغانستان بوده است.

عملكردهاي نخستين "اولاند" پس از ورود به اليزه، توجه و تائيد بسياري از مردم فرانسه را جلب كرده است.

موسسه نظرسنجي "ايفوپ" در يكي از پروژه هاي نظرسنجي خود كه 18 تا 25 مه انجام شده، اعلام كرد؛ 61 درصد پاسخگويان عملكرد و سياستهاي اولاند را از آغاز فعاليتش به عنوان رئيس جمهور فرانسه، تائيد كرده اند.

براساس اين نظرسنجي؛ "اولاند" سومين رئيس جمهور قدرتمند فرانسه از جنگ جهاني دوم است كه كار خود را به خوبي آغاز كرده است. البته او همچنان بعد از "نيكلا ساركوزي" (65 درصد)، "چارلز دوگل" (67 و 61 درصد) قرار دارد.

"ژان مارك آيرالت" نخست وزير دولت "اولاند" با كسب 65 درصد، به عنوان بهترين رئيس دولت از جنگ جهاني دوم معرفي شد.

به نظر مي رسد، چنين شرايطي براي دولت "اولاند" شانس او را براي كسب اكثريت كرسي پارلمان افزايش دهد. با اين وجود، چالشهاي "اولاند" در سياستهاي خارجي اش با آلمان و همچنين مسئله يونان، همچنان باقي است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار