رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا و وزير خارجه آمريكا با دامن زدن به جنگ روانی گروهک‌های مسلح مخالف در سوریه و منسوب کردن جنایات این گروه به ارتش سوریه، بار دیگر دولت دمشق را در مظان اتهام قرار دادند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، "کاترین اشتون" شب گذشته با صدور بیانیه‌ای در حمایت از تلاش گروهک‌های مسلح برای سرپوش گذاشتن بر جنایات خود، با منسوب کردن جنایت اخیر این گروهک‌ها در شهر "الحولة" به ارتش سوریه اعلام کرد: اتحادیه اروپا اقدام شرم‌آور دمشق را محکوم می‌کند.

اشتون در عین حال با لاپوشانی جنایات گروهک‌های مسلح سوری گفت: اتحادیه اروپا به طور کامل از تلاش‌های کوفی عنان و گروه او برای هدایت روندی سیاسی حمایت می‌کند و من روز یکشنبه در گفت‌وگویی با  عنان وی بار دیگر حمایت کامل اتحادیه اروپا از وی را اعلام خواهم کرد.

"هيلاري كلينتون" وزير خارجه آمريكا هم شعارهاي اشتون را تكرار كرد.

این شیوه که دیگر شگرد گروهک‌های مسلح شده است، بدین صورت است که با ایجاد کشتارهای فجیع از آن تصویربرداری و به شبکه‌های خبری ماهواره‌ای مانند الجزیره و العربیه ارسال و برای سرپوش گذاشتن بر این اقدامات، ادعا می‌شود که این کشتار نتیجه حملات گروه‌های امنیتی و ارتش سوریه است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار