با حضور وزير دفاع، 23 پروژه الكترواپتيكي و ليزري در شركت صنايع الكترواپتيك صا ايران وابسته به وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح به بهره برداري رسيد.

به گزارش حوزه دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران به نقل از اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع؛ در شصت و نهمين روز از سال توليد ملي و حمايت از كار و سرمايه ايراني و در خجسته ايام سالروز حماسه بزرگ آزادسازي خرمشهر قهرمان، با حضور سردار سرتيپ پاسدار احمد وحيدي وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح 23 پروژه الكترواپتيكي و ليزري در شركت صنايع الكترواپتيك صا ايران وابسته به وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح به بهره برداري رسيد.


در مراسم بهره برداري از اين پروژه ها سردار وحيدي در جمع خبرنگاران با اشاره به اهميت الكترونيك، اپتيك، مخابرات و ليزر در دفاع از كشور، گفت: دانشمندان، متخصصان و مهندسين شركت الكترواپتيك صاايران با ابتكار و نوآوري، محصولات جديدي براي تجهيز نيروهاي مسلح به روزآمدترين فناوري‌هاي برتر را طراحي، توليد و ارائه مي كنند و امروز نيز شاهد به ثمر نشستن 23 پروژه مهم و راهبردي در اين صنعت بسيار حساس و پيچيده هستيم.

سردار وحيدي 6 نوع سامانه جستجوگر، رديابي و كنترل آتش الكترو اپتيكي كه قابليت كشف، رديابي و اجراي آتش بر روي اهداف هوايي و دريايي را دارا است را از پروژه هايي برشمرد كه افتتاح و مورد بهره برداري قرار گرفت.

وي همچنين، به 3 نوع سامانه تصويربرداري و عكس برداري قابل نصب بر روي انواع پرنده هاي هوايي كه شناسايي و رديابي از جمله قابليت هاي آن است و نيز خط توليد نمايشگر هوايي كه نقش موثري در ارتقاي قابليت پرنده هاي هوايي را داراست، اشاره كرد.

وزير دفاع در ادامه افزود : 3 نوع سامانه ليزري كه از توانمندي فاصله يابي و مخابراتي برخوردار است و نيز 3 نوع سيكر جستجوگر تصويري قابل نصب بر روي موشك ها كه كشف و رديابي اهداف زميني و دريايي و ارسال فرامين و هدايت موشك را بر عهده دارد ، از ديگر پروژه هايي دانست كه با تلاش حماسه سازان عرصه علم و فناوري در صنايع الكترواپتيك وزارت دفاع طراحي و ساخته شده است.

سردار وحيدي گفت : سامانه هاي الكترواپتيكي ديده باني شلتري كه به صورت متحرك و هوشمند ديده باني و مراقبت تصويري و مرزباني در شب و روز را انجام مي دهند، پروژه هاي جديدي است كه خط توليد آنها افتتاح شد.

وزير دفاع با اشاره به اهميت شبيه سازها در زمينه آموزش نيروهاي مسلح گفت: از ديگر پروژه‌هايي‌كه امروز شاهد بهره‌برداري از آن هستيم شبيه‌ساز توپ 57 و جنگ متقابل است.

وي همچنين از افتتاح خط توليد سامانه كمك بازرسي X-RAY با قابليت افزايش ضريب امنيتي خبر داد.

سردار وحيدي با بيان اينكه يكي از قابليت هاي مهم صنايع الكترواپتيك صا ايران طراحي و توليد تجهيزات پزشكي است ، افزود: موقعيت يابي آمبولانس ها و ارسال علايم حياتي به مراكز اورژانس كه بخشي از راه كارهاي جامع پزشكي از راه دور مي باشد و نيز دو نوع نمايشگر مونيتور علايم حياتي قلب با ويژگي هاي كيفيتي بالا را كه با محصولات مشابه غربي برابري مي كند از ديگر توليداتي برشمرد كه افتتاح و مورد بهره برداري قرار گرفت.

وزير دفاع با قدرداني از خدمات شايسته و اقدامات اقتدارآفرين متخصصان زبده و كارآمد شركت صنايع الكترونيك وزارت دفاع به ويژه صنايع الكترواپتيك صاايران ، اين موفقيت‌هاي بزرگ را مرهون مجاهدت، ايثار و فداكاري شهدا، جانبازان و رزمندگاني دانست كه با خلق حماسه‌هاي ماندگاري همچون فتح خرمشهر، هجوم متجاوزان را درهم شكستند و پرچم پيروزي را بر گلدسته‌هاي مسجد جامع خرمشهر برافراشتند و امروز رهروان آنها با علم و ايمان و خلق فناوري‌هاي جديد، توطئه، تهديد و تحريم هاي دشمنان را ناكارآمد و بي‌اثر مي كنند.
/
ش3

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار