ساندي تايمز در خبر امروز خود فاش كرد "بن لادن" در سفرهاي مخفيانه خود در جعبه اي كه توسط كاميون هاي رنگارنگ مخصوص طيور و احشام بود، به نقاط مختلف پاكستان سفر مي كرد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه خبري تايمز؛ يكي از مقامات طالبان اعلام كرده، "اسامه بن لادن" در جعبه بزرگي پنهان مي شده و پس از آن توسط كاميون مخصوص حمل به نقاط مختلف پاكستان سفر مي كرده است.

اين جعبه توسط يكي از معتمدين "بن لادن" به نام "ابواحمد الكويتي" طراحي شده بود.

او همچنين خانه بن لادن در منطقه "ابيت آباد" را كه بن لادن 5 سال از عمر خود را در آن سپري كرد، را ساخته است.

نحوه سفر مخفيانه "بن لادن" از مخفيگاهش به اين شكل بود كه "الكويتي" با ساخت اين جعبه، "بن لادن" را بطور ناشناس در داخل جعبه قرار مي داد و پس از آن جعبه توسط يكي از كاميون هاي رنگارنگ كه اكثرا در جاده هاي پاكستان ديده مي شوند، اسامه را به نقاط مختلف پاكستان حمل مي كرد.

جعبه در اغلب موارد زير محموله هاي سيمان، آرد، برنج و يا احشامي همچون گوسفند، بز و مرغ و جوجه قرار مي گرفت.

براساس گزارش مجله نيوزويك؛ اين ترفند در يكي از جلسات طالبان در شهر ميرانشاه در شمال استان وزيرستان فاش شد.

در اين جلسه مقامات طالبان و القاعده سعي داشتند درباره روشهاي حفاظت از "ايمن الظواهري" جانشين "بن لادن" مذاكره كنند.

علي رغم روش هوشمندانه "الكويتي" در جابجايي "بن لادن" به سراسر پاكستان، مقامات طالبان همواره بي توجهي او را عامل مرگ "بن لادن" عنوان مي كند.

به گفته يكي از بازرسان القاعدة؛ "الكويتي" در محاسبات امنيتي اوليه خود اشتباه كرده است و همين موجب دستيابي ماموران سازمان سيا آمريكا به "بن لادن" شده است.

او كه رانندگي كاميون را برعهده داشته، در يكي از سفرهايش به "ابيت آباد" از تلفن همراه خود استفاده كرد كه همين، موجب رديابي او توسط ماموران سازمان سيا آمريكا و در نهايت دستگيري شان شد.

در جلسات اخير طالبان، به منظور حفاظت از "الظواهري" استفاده از هرگونه تجهيزات الكترونيكي ممنوع شده است.

يكي از مقامات طالبان گفته؛ "اميدواريم با اتخاذ روشهاي خودمان، حداقل تا 10 سال آينده از "الظواهري" در برابر جاسوسان آمريكايي حفاظت كنيم.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار